Toonish - Växtbaserad tonfisk från Hooked är Movements senaste tillskott!

De är först i Norden med att tillverka växtbaserad tonfisk. Hooked är företaget som står bakom Toonish, en 100% växtbaserad tonfisk som är gjord på soja-och veteprotein, solrosolja och alger. Hooked har en mission om att leda en förändring mot ett hälsosammare marint ekosystem. De menar att fiskeindustrin står inför stora utmaningar med överfiske och bifångst samtidigt som efterfrågan växer på havets läckerheter. Som svar på den växande efterfrågan ser Hooked växtbaserade substitut till fisk som den rätta vägen att gå.

Hookeds populära Toonish innehåller 140 g per burk och finns i tre olika smaker: tomat, tomat & chili samt tomat & vitlök. Likt tonfisk är även deras växtbaserade tonfiskröror rika på protein. Produkten har en textur som även den är lik tonfisk. Det finns många olika sätt att äta sin Toonish på, i bowl, sushi, wrap, sallad eller varför inte på en pizza, det enda som begränsar är kreativiteten!

Hooked bearbetas av Movements Storstadskår som fokuserar på att skapa utökad synlighet för varumärket samt säljbearbetning i butik. Toonish-rörorna är centralt listade hos Coop och finns även att köpa hos utvalda ICA och Hemköp.

Tom Johansson, medgrundare och VD på Hooked om deras nya samarbete med Movement: "Vi är mycket glada och stolta över att jobba tillsammans med Movements säljkår för att driva en förändring i butikernas vego-hyllor. De har lång erfarenhet från att jobba med dagligvaruhandeln och har alltid agerat väldigt professionellt med passion för våra innovativa produkter.

Hooked Foods AB
Tom Johansson