Regionrådet Tomas Eriksson föreslagen till partistyrelsen i Miljöpartiet

Regionrådet Tomas Eriksson föreslagen till partistyrelsen i Miljöpartiet

Idag har riksvalberedningen i Miljöpartiet lämnat sitt förslag på ledamöter till partistyrelsen. Riksvalberedningen föreslår att partistyrelsen ska bestå av 17 ledamöter inklusive språkrören. Tomas Eriksson, regionråd i Region Stockholm, är en av de föreslagna.

- Jag är förstås hedrad att vara föreslagen till partistyrelsen. Min vilja är att bidra med min kunskap från den regionalpolitiska vardagen kring kollektivtrafik, klimat och sjukvården, säger Tomas Eriksson (MP).

Ledamöterna i Miljöpartiets partistyrelse väljs för två år i taget. Valen äger rum på partiets kongress 15–17 oktober som i år blir digital på grund av pandemin.

- Jag ser fram emot att få sitta i partistyrelsen under det som kommer vara den viktigaste valrörelsen på väldigt länge. Mitt mål är att bidra till ett valresultat där vi säkrar att Sverige även i framtiden ska vara ett land med en miljöpolitik i framkant, stark välfärd och som är öppet och välkomnande mot alla människor oavsett bakgrund, säger Tomas Eriksson.