Alex Schulman och Sigge Eklund prioriterar punktlighet när de reser till Bokmässan med MTR Express för att presentera sin nya bok ”Tid”.

MTR Express tar nu ännu ett steg i att utveckla sina kunders reseupplevelser och genomför därför en exklusiv pressresa, denna gång gästad av Alex Schulman & Sigge Eklund. Syftet är bland annat att MTR Express vill visa på att tåg är så mycket mer än bara ett transportmedel – att det är en mötesplats, eventyta och arbetsplats med alla nödvändiga faciliteter.

–Som Sveriges punktligaste snabbtåg på sträckan Stockholm - Göteborg är det många som prioriterar sin tid som väljer oss, säger Per Nasfi, marknads- och försäljningschef MTR Express. Att nu Alex och Sigge som står bakom boken ”Tid” väljer att arrangera detta event med oss känns som en naturlig och oerhört rolig utveckling av hela vårt koncept med upplevelsebaserade resor, fortsätter han.

–Vi tyckte att det var en given match: Vi skriver en bok om tid – MTR Express har tåg som går i tid, säger Alex och Sigge. Vi är förtjusta i idén att komma till bokmässan i ett eget tåg. Vi har aldrig haft ett eget tåg förut. Det känns maffigt, avslutar duon.

Efter ett succéartat event i föregående vecka, där bland annat Orup bjöd journalister och resenärer på en exklusiv livespelning ombord, siktar nu MTR Express på nästa stora event. Tidigare har MTR Express bland annat lanserat kioskvältaren "Nöjeståget" med flera DJ:s, artister, barer och dans. Nu erbjuder MTR Express, i samarbete med duon Alex & Sigge att göra en bokresa från Stockholm till Göteborg den 24 september. Detta är ett ypperligt tillfälle för resenärerna att få ta del av ett personligt möte samt att erhålla ett signerat exemplar av boken. Alex & Sigge kommer agera värdar på resan, underhålla resenärerna via utrop, dela ut och signera sin nysläppta bok "Tid", spela in podcast samt genomföra intervjuer i en av MTR Express privata sviter.

MRT Express är redan i gång med att utveckla sina kommande eventkoncept ytterligare och vi kan se fram emot flertalet spännande nya erbjudanden och tillställningar från bolaget framöver.

MTR-koncernen, med bas i Hongkong, är ett av världens ledande företag inom spårbunden kollektivtrafik och infrastruktur. MTR har verksamhet i Asien, Australien och Europa. Koncernen omsatte 2014 ca 48 miljarder SEK med ett resultat efter skatt på ca 14 miljarder SEK. Sedan november 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL. I mars 2015 startade MTR Express snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm. MTR Express erbjuder de dokumenterat punktligaste snabbtågen på sträckan och en genomsnittlig kundnöjdhet på drygt 90 procent.