Tilde Fröling är programledare i nya talkshowen "På tåget med Tilde"

MTR Express lanserar talkshow ombord med Tilde Fröling som programledare

Modellen, skådespelerskan och programledaren Tilde Fröling är högaktuell med en egen talkshow - På tåget med Tilde. Först ut som gäster i programmet, som spelas in på MTR Express under en resa mellan Göteborg och Stockholm, är ständigt aktuelle Niklas Strömstedt och popcountry-sångerskan Annika Ljungberg.

Två välkända gäster från Göteborg eller Stockholm, en bartender och ett husband är stående ingredienser i talkshowen. Det serveras personliga och öppenhjärtliga samtal om livet, karriären, kärleken och framtiden. Tilde ser till att samtalen växlar in på olika spår och att gästerna inte undanhåller några detaljer om sina liv under den bekväma tågresan.

–Att få spela in sin egen talkshow ombord på ett modernt snabbtåg som rusar fram mellan Göteborg och Stockholm känns spännande och nytt. Att dessutom få möta alla dessa sköna gäster, ta del av deras levnadsöden, erfarenheter och tankar är både fängslande och inspirerande, säger Tilde Fröling, programledare på tåget.

Fram till årsskiftet serveras åtta avsnitt av På tåget med Tilde. Bland gästerna märks bland andra magikern Julien Dauphin, jazzvirtuosen Gunhild Carling, fotbollsspelaren och modellen Anton Hysén och multientreprenören Bingo Rimér.

–Tilde Fröling är en fantastisk programledare, som genom sin talkshow ombord når ut med sin karisma och fångar både tittarnas och gästernas uppmärksamhet. Jag hoppas att På tåget med Tilde inspirerar till fler sådana spontana och innerliga samtal som vi älskar att ha ombord på den bekväma resa våra moderna tåg inbjuder till, säger Per Nasfi, marknadschef MTR Express.

Den 12 oktober har höstens första avsnitt premiär på MTR Express egna YouTube-kanal.

Den återkommande talkshowen som levereras i program om ca. vardera 25 minuter, kommer löpande att publiceras på MTR Express YouTube-kanal (www.youtube.com/mtrexpress). Den som vill uppleva Tildes talkshow live – eller bara njuta av en bekväm resa mellan Stockholm och Göteborg är välkomna att gå in och boka på mtr.se.

MTR-koncernen, med bas i Hongkong, är ett av världens ledande företag inom spårbunden kollektivtrafik och infrastruktur. MTR har verksamhet i Asien, Australien och Europa. Koncernen omsatte 2015 ca 47 miljarder SEK (41,7 miljarder HKD) med ett resultat efter skatt på ca 12 miljarder SEK (10,9 miljarder HKD). Sedan november 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL. Från och med december 2016 kommer även Stockholms pendeltåg att drivas av MTR. Sedan mars 2015 kör MTR också snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm under varumärket MTR Express. MTR Express erbjuder de dokumenterat punktligaste snabbtågen på sträckan och en genomsnittlig kundnöjdhet på drygt 90 procent.