Niklas Strömstedt tar sitt ”Storhetsvansinne” till MTR Express

Niklas Strömstedt tar sitt ”Storhetsvansinne” till MTR Express

Niklas Strömstedt tar sin show ”Storhetsvansinne till Göteborg. Nu står det också klart att Strömstedt och hans ensemble väljer MTR Express för att pendla mellan Stockholm och Göteborg. Samarbetet syns tydligt då Niklas ansikte pryder tågsidan till hans alldeles ”egna” tåg. Samarbetet lär inte gå obemärkt förbi för övriga resenärer ombord på Niklas-tåget, som troligen både kommer att få se och höra av Niklas under resorna till Göteborg och Trädgår’n senare i år.

Niklas Strömstedts show ”Storhetsvansinne” har under en förlängd vårsäsong spelats för utsålda hus på Hamburger Börs i Stockholm. Nu har turen kommit till Göteborg och Trädgår’n där succén kommer att fortsätta spela i höst.

Den 21 januari 2016 hade vi premiär för showen ”Storhetsvansinne” på Hamburger Börs i Stockholm och publiken har verkligen infriat alla förväntningar, säger Niklas Strömstedt. Men man vill ju vidare och inget känns nu mer naturligt än att packa ner instrument, scenografi och låtar och åka de där fyrtiosju milen i sydvästlig riktning. Mot Göteborg! Den 16 september startar vi på anrika showkrogen Trädgår’ns scen och jag ser verkligen fram emot föreställningar, promenader, fikastunder och joggingrundor i en stad där jag haft ögonblick som för alltid finns kvar i minnet.

MTR Express är mycket glada över beslutet att ta showen vidare till Göteborg, inte minst med tanke på Niklas och ensemblens val av transportmedel i samband med resorna till Göteborg. MTR Express sälj- och marknadschef Per Nasfi kommenterar:

- Vi är fantastiskt glada över att Niklas och hans ensemble väljer att pendla till Göteborg med just MTR Express. För dem är det viktigt med punktlighet. De kan inte riskera att gästerna får vänta på showstarten. Att MTR Express är det punktligaste snabbtåget på sträckan Göteborg-Stockholm har med all säkerhet påverkat deras val av transportmedel.

Niklas Strömstedts show ”Storhetsvansinne” har premiär den 16 september på Trädgår’n i Göteborg och kommer att spelas torsdag-lördag under hela hösten. Mer information om showen hittar du här: www.showtic.se/niklas-stromstedt. Biljettbokning med MTR Express sker via www.mtr.se eller i MTR Express app.

”Storhetsvansinne” produceras av 2Entertain i samarbete med Live Nation.