Adée släpper nya singeln Circus

Adées nya singel ”Circus” kom fram i ett mellanland av passion och frustration och handlar just om att våga ta plats och aldrig ge upp det man brinner för. ”Circus” är producerad utav Mindfellazrapparen och producenten David ”Gigantoz” Ekströmer. Singeln hade exklusiv premiär genom Sveriges största hiphop-podd Gatuslang.se nu finns den även på alla vanliga kanaler.

Circus på Spotify

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson, är en 26-årig sångerska, rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart förra sommaren med singeln ’Woman’ som officiell låt för den politiska jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum i Malmö där hon bl a uppträdde live på Malmö Arena och TV4 Nyhetsmorgon. Adée har under de senaste åren turnerat i USA,och Kanada, spelat på soul- hiphopfestivalen New Skool Rules i Holland och spelat runt om i Sverige där hon exempelvis uppträtt för Sveriges kungafamilj på Solliden och varit förband till Silvana Imam. Hon är dessutom bokad till världens största showcasefestival South By South West och är en av 6 svenska akter som åker dit i mars 2016. Hennes musik rör sig i gränslandet mellan ren soul och hiphop och där blandar hon känslosam sång med kaxig rap på ett unikt sätt och har ett sound som ingen annan.

Med två Eps släppta, One Step Closer 2013 och Honesty 2014, så jobbar hon nu för fullt med sitt debut album där första singeln ”World On Fire” redan är släppt. Hon är även ena halvan utav duon Ellda med Pelle P från USCH.

Hemsida: www.adeeofficial.com

Gatuslangs exklusiva release: