Adée släpper nya singeln "Make My day"

Adée gjorde stor succé på musikmässan, Midem i Cannes förra veckan som ända skandinavisk utvald akt. Nu släpper hon sin tredje singel från debutalbumet som kommer i höst. Nya låten heter "Make My Day" och handlar om att göra det man vill och göra det man sätter som mål att göra. I sommar gör hon en större Sverige turné och en Tysklands turné.

Make My Day

Spotify https://open.spotify.com/track/1BTZ1WoH2Z8x7QjrMRXgTi

Om Adée

Adée är en sångerska, rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart sommaren 2014 med singeln ’Woman" som blev officiell låt för den politiska jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum i Malmö där hon bl a uppträdde live på Malmö Arena och TV4 Nyhetsmorgon. Hennes musik rör sig i gränslandet mellan soul och hiphop och där blandar hon känslosam sång med kaxig rap på ett unikt sätt och har ett sound som ingen annan.

De senaste åren har varit väldigt framgångsrika för Adée som släppte sin första EP 2013 som tog henne på den första USA-turné och som även gjorde att hon blev inbjuden att framträda för Svenska Kungafamiljen och vara förband till bland annat Silvana Imam. I Maj 2014 släppte hon sin andra EP ”Honesty” där låten ”Woman” fanns med och i September signade hon med bolaget Musichelp med hjälp av Talent Coach i Kalmar. Hon turnerade även detta året intensivt och fick även mycket uppmärksamhet ifrån svensk media så som Scandinavian Soul, Kingsize Magazine, DN, Musikindustrin,och Nöjesguiden.

Under 2015 åkte Adée tillbaka till USA på turné och spelade även i Kanada, Holland och i Svergie. De två första singlarna till hennes kommande debutalbum släpptes och ”World On Fire” blev nominerad som Årets Singel på Scandinavian Soul Awards 2016 där även Adée var nominerad som Årets Artist. 2016 har varit om möjligt ännu mer intensiv för Adée som spelat live på South By South West, USA, Canadian Music Week, Toronto och var även 1 av 12 finalister i Midems Music Artist Accelerator och fick spela på största scenen i Cannes i juni.

Spelningar i sommar.

2 Juli - Räpplinge Kyrka , Öland , Sweden