Elin K – Scandinavian women in music tour

Elin K gör med den svenska artisten och producenten Anna Novak en spelning på PSB i Stockholm den 8: e mars på internationella kvinnodagen. Deras samarbete tar dem under våren utomlands och de åker på den elektroniska festivalen BMC i Brighton i april och sedan till Kalifornien (LA, San Diego, San Fransisco) maj, och den nya elektroniska festivalen Wave i Göteborgs skärgård i sommar.

Elin K & Anna Novak började arbeta tillsammans i EQ älskar musik, Göteborg, där icke-manliga producenter möts regelbundet för att samarbeta. De möts musikalt i en blandning av elektroniskt och analogt ljud. De skapar atmosfäriska, suggestiva men ändå öppna och luftiga ljuduppsättningar där lyriken spelar en viktig roll

I April 2018 släpper Elin K sin EP "Still your desire" som är starten för Scandianvianwomen in music tour.  Elin K musik har influencer av Lana Del Rey och Badalamenti, med sin alldeles egna unika röst som biter sin tag i lyssnaren .. Strange Flowers är filmisk och drömmande, nästan som att kliva in i en annan värld, en värld där du vill vara en medan du lyssnar på mer. "-Robin Mortensen Lynch, Producent och låtskrivare (Pink, Sting etc).

Elin K spelade på musikfestivalen Youbloom, LA och turnerade i Östeuropa, spelat på P4 och Way out West. Hon var en av grundarna av en feministisk Soulclub i Göteborgs.

Lyssna på den sista singeln  "Time's Fling", drömmande, melankolisk alternativ pop à la Twin Peaks.

Elin K:s hemsida

https: //www.elinkmusic.com/

För mer info kontakta

Musichelp