Elin K tar plats innan flytten till USA

Elin K spelar på Yaki-da idag onsdag 22 augusti. I helgen är hon också med och arrangerar och står på scen i omtalade EQLovesFestival som håller till i Brewhouse i Göteborg. Festivalen lyfter kvinnliga förebilder inom musikproduktion och bjuder in namn som Silvia Massy (Prince, Johnny Cash mfl) och Leila Arab (Björks dj mm).

Elin K fortsätter med 2 spelningar på Konserthuset och Clarion hotel på Live at heart 6 september samt blev utvald som en av 12 till Black belt songwriting camp under festivalen. Fredag 7 september åker hon och Melisha Linnell (producent och grundare till EQLovesMusic och EQLovesFestival) tillbaks till Göteborg för att göra ett Elin K framträdande på Stora teatern. ( september håller Elin och Melisha i ett talks under Live at heart om Equality i musikbranchen och vad vi kan göra framöver.

Kort därefter flyttar Elin K till Hollywood LA men samarbetena med Musichelp och EQLovesMusic fortsätter.

Mer information kontakta

• eqlovesfestival