Future Echoes släpper nya talare.

Showcasefestivalen Future Echoes släpper fyra nya talare till festivalen den 17 till 19 februari i Norrköping. De nya talarna är

Henca Maduro som är en av de mest inflytelserika personerna inom Urban scenen. Hon jobbar med superproducenter och artister över hela världen. Utöver det driver hon den mest inflytelserika Urban showcaset i Europa, New Skool Rules i Nederländerna.

Grzegorz Stabeusz har varit del av den polska musikindustrin i många år och har just öppnat sitt eget management Private Town Management. På festivalen kommer han även representera Francis Tuan från Polen.

Pepa Alvarez är en social mediaexpert på flera bolag. Pepa kommer ha en egen föreläsning om hur man som artist använder sociala medier speciellt de nyare som Twitch, Tik Tok och liknande.

Derek Robertson är en frilands journalist som skriver om musik och skriver för Guardian, the Independent, NME, Timeout, The Face, Vice, och The Quietus. Han har också vart chefredaktör för Drowned in Sound. Derek är från Storbritannien man har sin bas numera i Malmö.

I början av december släppte Future Echeos 19 nya artister. Flera återkommande från Norrköping Music Day bland annat de lokala Norrköpings artisterna Simply Dead och Isabelle KongshaugKrekhaus från Bulgarien, Miesha and The Spanks från Kanada och Bara Jonson & Free från Kristianstad var även de i Norrköping i September och återkommer nu.

Utöver det kom även Estlands stora pop hopp Daniel Levi, gitarrgurun Emma Rush från Kanada och de belgiska punkrockarna Romano Nervoso. Flera svenska akter som Bluephox, Anna Arco, The Confusions, Gipsy Power och Grapell.

Hela listan finns här:

Anna Arco (SE)

Bara Jonson & Free (SE)

Bluephox (SE)

Burry (CA)

Daniel Levi (EE)

Emma Rush (CA)

Grapell (SE)

Gipsy Power (SE)

Isabelle Kongshaug (SE)

Krekhaus (BG)

Lucas Laufen (AU)