Future Echoes släpper talare till festivalen 2022.

Future Echoes släpper 15 talare till festivalen den 17 till 19 februari 2022. Bland talarna finns allt från festivalbokare till AI experter och PR experter.

-Vi kommer ha ett fokus på framtiden och den nya musikindustrin som växer fram just nu säger Peter Åstedt från Future Echoes. Är man intresserad av att ta sin musik till en internationell nivå har vi de rätta personerna att få information från.

Konferensen kommer hålls den 18 och 19 februari i Norrköping.

Talarna som släpps är

Andy Jones bokare på Focus Wales en av Storbritanniens mest växande showcasefestivaler.

Boyan Pinter som är konsertarrangör i Bulgarien och även driver showcasefestivalen Sofia International Music Conference.

Cesár Andión som jobbar på Live Nation i Spanien och också jobbar med den spanska exportsatsningen Spanish Waves.

Fanny Lambotte som driver Those Damned Artists som är ett utvecklingsföretag för nya artister.

Grace Puluczek är grundaren av 3 Notes Management och jobbar med allt till att programmera radiostationer till att boka artister på tre olika showcasefestivaler.

Javier Lorbada är en digital kommunikationsexpert som jobbar med både varumärken och artister och spellistor.

Jeff Bacon jobbar med det nya finska bolaget Family In Music som jobbar fram nya vägar för artister att kunna få in pengar på sin musik. Jeff har jobbat med nya digitala lösningar.

Luke English är en advokat från Storbritannien som jobbat för BBC, Walt Disney, PIAS och Sony Music men även jobbat med artister som Bring Me The Horizon, och One Direction.

Olaf Furniss som jobbar med showcasefestivalen Wide Days i Skottland.

Robyn Stewart jobbar både med Keychange där Future Echoes ingår och med BreakOut West som är en av Kanadas ledande showcasefestivaler.

Ryan Farley som jobbar på det legendariska skivbolaget Cooking Vinyl på deras publishing del och hanterar en katalog på 5000 titlar.

Sandy Graham som är ägare av Cashbox Magazine Canada, Cashbox Radio och Record World International och en av de mer kända musikindustrimänniskorna i Kanada och expert på PR.

Simon Gurney jobbar på BBC med deras licenseringar och synkronisering.

Umong Shah är konsult inom musikindustrin och jobbar på flera projekt i London bland annat att boka för klubben 229.