Neweva släpper nya singeln "Right Be Known"

Neweva släpper den 17 februari den nya singlen "Righ Be Known" de gör även en turné i England under februari/mars.

Efter ett hektiskt 2016 där Neweva har turnerat på liveklubbar i bland annat London, Liverpool, Glasgow, ett flertal städer i Sverige, spelat på Peace & Love i Borlänge, framträtt på den stora showcasefestivalen Live at Heart och avslutningsvis medverkat på Musikhjälpen i Örebro,så är det dags för den nya singeln Right Be Known.

NEWEVA

Neweva bildades i Värnamo för tre år sedan och har redan från starten gått från klarhet till klarhet. De debuterade officiellt i och med releasen av deras första singel Hold Me Down och de signade även med artistutvecklingsbolaget MusicHelp. Neweva gjorde deras allra första spelning på det kända Beatles-haket ’The Cavern’ i Liverpool där många musikaliska superstjärnor har uppträtt, som t.ex ’Adele’.

Under sommaren 2015 intog de även scenen på Kroatiens största open-air festival ’INmusic festival’ tillsammans med band som ’Franz Ferdinand, Of Monsters And Men, Placebo, Paulo Nutini, Future Island, mfl.

Deras andra singel Refund släpptes hösten 2015 och fick rotation på svensk radio.

för mer info kontakta

• right to be known