Neweva tillbaka till Live at Heart

Värnamo bandet Neweva kommer tillbaka för tredje året till Live at Heart 30 aug till 2 sept.

- Vi har jobbat upp oss på Live at Heart kring att ha en publik där. Så att komma tillbaka i år känns fantastiskt. Säger Anton Sandström från deras turnébuss som just lämnat Liverpool och rullar på deras turné i England.

Neweva släppte nyligen singlen "Righ Be Known" som är den första som kommer leda upp till en ny EP under våren.

Efter ett hektiskt 2016 där Neweva har turnerat på liveklubbar i bland annat London, Liverpool, Glasgow, ett flertal städer i Sverige, spelat på Peace & Love i Borlänge, Live at Heart och avslutningsvis medverkat på Musikhjälpen i Örebro.

NEWEVA

Neweva bildades i Värnamo för tre år sedan och har redan från starten gått från klarhet till klarhet. De debuterade officiellt i och med releasen av deras första singel Hold Me Down och de signade även med artistutvecklingsbolaget MusicHelp. Neweva gjorde deras allra första spelning på det kända Beatles-haket ’The Cavern’ i Liverpool där många musikaliska superstjärnor har uppträtt, som t.ex ’Adele’.

Under sommaren 2015 intog de även scenen på Kroatiens största open-air festival ’INmusic festival’ tillsammans med band som ’Franz Ferdinand, Of Monsters And Men, Placebo, Paulo Nutini, Future Island, mfl.

Deras andra singel Refund släpptes hösten 2015 och fick rotation på svensk radio.

Live at Hearts nyhet om bandsläpp

www.liveatheart.se

för mer info kontakta