Osten af släpper en "Behind The Scenes" video till musikvideon Sprääängs

Nu släpper Västeråsrapparen Osten af en "Behind The Scenes" till sin musikvideo Sprääängs. I videon som är gjord av Filmkollektivet får man följa med Johan Nyström och Osten af under inspelningen av videon. Man får följa med till inspelningsplatserna för videon som utspelar sig mestadels i Västerås med omnejd.

Sprääängs behind the scenes

Det unika med Sprääängs är att  det här är Osten af första musikvideo på över 3 år, låten bubblar just nu på Närradiolistan. "Sprääängs" är en låt som gästas av inga mindre än Progress Evolution & KDP och Mixmastermange. Videon är  något helt annorlunda mot vad man vanligtvis får se inom rap-scenen. Eller vad sägs om att man får följa en fjällvandrare, en bergsklättrare och en flugfiskare när de rappar sina verser. Förväntningarna är enorma och den teaser som Osten lagt ut på sin facebooksida har nu över 100.000 visningar. Låten handlar om att våga vara sig själv, och att rappa om att man är från vischan om man är det, så är Sprääängs också en musikvideo som handlar om att våga vara en svennebannan istället för en låtsasamerikan.

Om Osten af

Där vissa andra svenska rappare blickar västerut och försöker pryda sina mellansvenska medelklassliv med påklistrad gangstamentalitet, nöjer sig Osten af med att kolla ut genom fönstret.

Västeråsrapparen Osten af har varit med ett tag. Men han fortsätter att hela tiden gå sin egen väg. Som då han för ett par år sedan släppte "Farväl Örebro" Sveriges första officiella musikvideo på teckenspråk. Eller varför inte "Hiphophjälten" som tog sig ända in på digilistan och låg under flera veckors tid på iTunes topplista före "Gagnam Style"

Med vardagsnära texter och totalärlighet är Osten af troligtvis den svenska rapparen som flest i landet kan personifiera sig med.

Länk till musikvideon:

Omslags bild: