Osten af släpper videon Sprääängs

Sprääängs

Se videon här

Osten af släppte nyligen sin första musikvideo på över 3 år och följer upp skogshuggarvideon "Hiphophjälten" med musikvideon "Sprääängs". En låt som gästas av inga mindre än Progress Evolution & KDP och Mix master mange. Videon är likt Hiphophjälten och hans tidigare musikvideo på teckenspråk, något helt annorlunda mot vad man vanligtvis får se inom rap-scenen. Eller vad sägs om att man får följa en fjällvandrare, en bergsklättrare och en flugfiskare när de rappar sina verser. Nu har teasern på Facebook fått över 66.000 visningar. Likt "Hiphophjälten" som handlar om att våga vara sig själv, och att rappa om att man är från vischan om man är det, så är Sprääängs också en musikvideo som handlar om att våga vara en svennebannan istället för en låtsasamerikan.

Biografi:
Där vissa andra svenska rappare blickar västerut och försöker pryda sina mellansvenska medelklassliv med påklistrad gangstamentalitet, nöjer sig Osten af med att kolla ut genom fönstret.

Västeråsrapparen Osten af har varit med ett tag. Men han fortsätter att hela tiden gå sin egen väg. Som då han för ett par år sedan släppte "Farväl Örebro" Sveriges första officiella musikvideo på teckenspråk. Eller varför inte "Hiphophjälten" som tog sig ända in på digilistan och låg under flera veckors tid på iTunes topplista före "Gagnam Style"

Med vardagsnära texter och totalärlighet är Osten af troligtvis den svenska rapparen som flest i landet kan personifiera sig med.

facebook.com/ostenaf

instagram.com/ostenaf