Royal Prospect har premiär på video via Gaffa

Idag släpps Royal Prospect sin video till den nya singeln "Fire" via Gaffa.se

Se videon här.

"Fire" släpptes den 11 November och har klättrat flitigt på studentradiolistan i Sverige. Det är bandets första släpp på deras nya skivbolag Rehn Music Group där de är stallkamrater med artister som Yohio och Havet.

Den nya videon är regisserad av Daniel Rydberg. Videon är inspelad i mellersta hamnen utanför Malmö. Kontrasten mellan stad och industriområde är påtaglig genom hela videon. Ett genomgående tema för Fire har varit att blanda stadens ljus och energi med industriområdets kalla och mystiska utseende.

Om Royal Prospect

Royal Prospect är ett ungt band från Lund i södra Sverige. Med influenser från U2, Coldplay, Kings of Leon och The Rolling Stones kan man närmast säga att deras musik hamnar i den melodiösa arenarock-fåran

Royal Prospect bildades i början av 2014 av de fyra vännerna Oscar, Hannes, Gustav och Hannes. Samma år deltog bandet i den svenska upplagan av Emergenza festival där de tog hem vinsten. Förutom spelningar på en hel del svenska festivaler blev de Sommaren 2015 även inbjudna till Kroatiens största musikfestival i Zagreb, (Inmusic) där de spelade på den största scenen

EP´n Watching your world släpptes samma år i egen regi.

2015 Fick de ett förlags kontrakt med artistutvecklings firman Musichelp.

2016 blev bandet inbjudna till Sveriges största showcasefestival Live at Heart i Örebro. De blev snabbt listade av branschfolk som ett av de band att hålla koll på. Spelningen blev en succé och resulterade att de på plats blev signerade av Rehn Music Group (RMG). Det gav också uppmärksamhet från internationella festivaler och PR folk bland annat fick de vara med i youtube-serien Efficacy series.

Royal Prospect skriver ständigt ny musik med en målsättning utveckla och renodla sitt sound. Bandet lägger stor vikt vid sina liveframträndanden och tvekar aldrig att experimentera i sitt skapande. Med hitvänliga melodier och en stark och energifull närvaro på scenen har Royal Prospect alla möjligheter att ta steget ut till de stora arenorna.

”FIRE” släpptes den 11 November
- Inspelad och mixad i The End Studios av Joel Bexelius
- Mastrad av den Amerikanske Grammy-vinnande producenten, Bill Hare.

Medlemmar:

Oscar Reingsdahl, 19 år – Sång, Gitarr, Piano