Svenska Royal Prospect släpper ny singel och uttagna till NYC spelning.

Arenarockbandet Royal Prospect från Lomma släpper nya singeln  "I Feel Alright" som genast gick in på Spotifys prestigespellistor New Music Friday i både Sverige och Island samt under Nya Releaser.

"I Feel Alright" på Spotify

Nästa vecka har bandet fått en chans att visa upp sig för internationell musikbransch i NYC och åker till Musik & Branschfestivalen MONDO i New York 4-6 oktober 2017. Showcasen kommer hållas den 4 oktober på Drom (85 Avenue A, New York). De kommer även göra en intim privat spelning i den legendariska Big House Studion i NYC.

Royal Prospect är ett ungt band från Lomma i södra Sverige, med influenser från U2, Coldplay, Kings of Leon och The Rolling Stones kan man närmast säga att deras musik hamnar i den melodiösa arenarock-fåran

Royal Prospect bildades i början av 2014 av de fyra vännerna Oscar, Hannes, Gustav och Hannes. Samma år deltog bandet i den svenska upplagan av Emergenza festival där de tog hem 1:a-platsen. Förutom spelningar på en hel del svenska festivaler blev de Sommaren 2015 även inbjudna till Kroatiens största musikfestival i Zagreb, (Inmusic) där de spelade på den största scenen

EP´n Watching your world släpptes samma år i egen regi och blev senare upplockad av artistutvecklingsbolaget Musichelp.

2016 & 2017 blev bandet inbjudna till Sveriges största showcasefestival Live at Heart i Örebro. De blev snabbt listade av branschfolk som ett av de band att hålla koll på. Spelningen blev en succé och resulterade att de på plats blev signerade av Rehn Music Group. Det gav också uppmärksamhet från internationella festivaler och PR folk. Bland annat fick de vara med i youtube serien Efficacy series.

Royal Prospect spelade också på Musik & Branschfestivalen YOUBLOOM i Dublin - 1-6 Juni 2017

www.musichelp.se

Musichelp