​7 anledningar att använda Mynewsdesk

​7 anledningar att använda Mynewsdesk

Att arbeta med kommunikation och marknadsföring har blivit en komplex vetenskap. Det gäller att ha koll på nya trender, PR-verktyg samtidigt som du ska fortsätta producera intressant innehåll. Mynewsdesk är ledande inom digital PR och erbjuder en helhetslösning för innehållsskapande, distribution, analys och omvärldsbevakning. Vi listar sju anledningar till varför du ska använda dig av Mynewsdesk.

1. Förenkla och sätt fart på ditt kommunikationsflöde

Med Mynewsdesk kan du hantera din digitala PR, content marketing och sociala medie-aktiviteter så väl som dina personliga kontakter på en och samma plattform. I slutändan innebär det att du sparar både tid och pengar.

2. Öka din synlighet

Sökordsoptimering tillämpas på allt du publicerar via Mynewsdesk, vilket gör det enkelt för journalister och intressenter att hitta relevant information om dig och ditt företag.

3. Anpassa och spegla ditt nyhetsrum

Designen kan anpassas för att spegla nyhetsrummet på din hemsida via ett så kallat hosted newsroom. Vill du får lite inspiration på hur det kan se ut? I ett tidigare blogginlägg listade fyra anledningar till att använda ett hosted newsroom och passade även på att visa upp ett antal snygga exempel, bland annat från Junibacken och Funäsfjällen.

4. Bevaka och analysera ditt innehåll

Analyze ger dig all nödvändig data för att analysera hur bra ditt innehåll presterar. Du kan bevaka och analysera resultatet av ditt innehåll genom att titta närmare på viktiga nyckeltal såsom öppningsfrekvens, sidvisningar, tid på sida och sociala delningar.

5. Organisera kontakter

Mynewsdesk har en stor databas med över 16,400 användare med bevakning i Sverige. Utöver dessa kontakter kan du även skapa och ladda upp egna listor med journalister, influencers och kundkontakter. Organisera dem i relevanta listor och skicka ditt innehåll direkt till deras inkorg. Det kommer definitivt öka räckvidden på ditt innehåll!

6. Förstärk din räckvidd

När du väl har publicerat ditt pressmeddelande, blogginlägg eller evenemang i nyhetsrummet är du bara halvvägs i mål. Se även till att förstärka ditt innehåll genom att dela i sociala medie-kanaler och direkt till journalister, influencers och andra kontakter med endast ett klick.

7. Lyssna med Listen

Mynewsdesk Listen är vår nya omvärldsbevakare. Med Mynewsdesk Listen aktiverat kommer du att kunna sköta både publicering och omvärldsbevakning i ett och samma verktyg. Allt för att göra det så enkelt och effektivt som möjligt.

# # #

Vill du veta mer om hur Mynewsdesk kan hjälpa ditt företag att kommunicera på ett effektivt sätt? Boka en demo!