Årets Nyhetsrum 2012

Årets Pressrum är tävlingen där Mynewsdesks kunder gör upp om vem som bäst använder sitt presrum och dess funktioner. En vinnare utses i åtta kategorier av en kunnig och erfaren jury som består av Mynewsdesks medarbetare.

Med årets pressrum vill Mynewsdesk lyfta fram inspirerande exempel på hur du kan arbeta med ditt pressrum på bästa sätt. Syftet är att belöna de företag och organisationer som har arbetat hårt och även lyckats med sitt digitala PR-arbete.

Dagens föränderliga medielandskap ställer stora krav på kommunikatörer som vill nå ut med sin historia. Kommunikatörerna måste komma på nya lösningar för att göra sitt pressmaterial både mer lättillgängligt och intressantare än konkurrenternas. För att lyckas med sin digitala PR krävs alltså ett aktivt och kreativt arbete – något som Mynewsdesk vill belöna!

Just nu arbetar vår jury med att nominera företag och organisationer som på ett snillrikt sätt optimerat användningen av Mynewsdesk och sina pressrum. Bland 2011 års vinnare fanns bland andra Findus, New Balance och Solresor, kanske är det din tur i år!

De nominerade kommer att presenteras den 1a november och vinnarna utses i mitten av december.

Här kan du se 2011 års vinnare.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se