En ny generation nyhetsrum ser dagens ljus

En ny generation nyhetsrum ser dagens ljus

För att hålla jämna steg med ett medielandskap i ständig förändring och utvecklingen inom digital kommunikation, mobil och webb har vi utvecklat en ny generation nyhetsrum så att du effektivt kan fortsätta berätta om din verksamhet och skapa utbyte med din publik på nätet.

Vår nya generations nyhetsrum är resultatet av ett nio månader långt tålmodigt arbete, för precis som du, försöker vi oavbrutet utvecklas och att ständigt ligga i den digitala kommunikationens omkörningsfil. Vi har därför tagit till oss av våra kunders och journalistanvändares synpunkter och önskemål om vad ett nyhetsrum ska innehålla och hur Mynewsdesk kan förbättras.

Tidigare i år undersökte vi hur de 100 främsta varumärkena använder nyhetsrum när de förmedlar sina nyheter. Vi hittade en hel del material av berömbar kvalité, men på sina håll också klar förbättringspotential. Vi känner nu stor tillit till att de nya nyhetsrummen klarar konkurrensen med de allra bästa i branschen. Emellertid är det slutligen vad du tycker det enda som räknas...

Vi bjuder därför in dig att fr.o.m. 3 juni på egen hand testa vad vi går för.

Grunden i allt sofistikerat: Enkelhet

I vår av kommunikation överlastade samtid ställs det höga krav på att varumärken berättar om sig själva så tydligt och enhetligt som möjligt. Mynewsdesks nyhetsrum har ett nytt rent utseende som ska återspegla denna ambitionsnivå och göra att din målgrupp mer intuitivt kan ta del av dina nyheter på ett och samma ställe.

Multimedia – historieberättande i modern tid

Våra nyhetsrums nya utseende understryker också den allt större betydelse som multimedialt material får i förmedlingen av ett företags nyheter.

Alla varumärken behöver anpassa sin kommunikation så att den passar digital journalistik och bloggare, som båda kräver en direkt åtkomst till bilder och multimedialt innehåll.

Föränderliga vanor kräver ett anpassligt utseende

Vårt sätt att konsumera nyhetsmaterial har också förändrats. Vi förväntar oss att alltid ha åtkomst till information, oavsett vilken enhet vi för tillfället har i handen. Nyhetsrum på webben måste kunna avläsas på mobiler, plattor och bärbara datorer utan att tappa i användbarhet eller estetisk attraktionskraft.

Du läser just nu detta inlägg i vårt responsiva nyhetsrum. Försök läsa inlägget på en annan enhet! Ser det fortfarande lika bra ut?

Hur får jag tillgång till det nya nyhetsrummet?

Om du redan är kund hos Mynewsdesk kan du fr.o.m. 3 juni, när du loggat in i verkyget, se ett fält på din instrumentpanel som anger att du kan förhandsgranska nyhetsrummets nya utseende och när du så önskar, göra det permanent.

Om du använder ett inbäddat nyhetsrum från Mynewsdesk (dvs om nyhetsrummet finns på din egen webbplats) och du vill byta till det nya utseendet kontaktar du vår kundtjänst på support@mynewsdesk.com, så berättar vi hur det går till.

Om du vill få en demonstration men inte är kund hos Mynewsdesk förevisar vi gärna hur du kan använda vår nyhetsrums- och PR-plattform. Ring oss på 08-644 89 50 eller hör av dig till oss per e-post på sales@mynewsdesk.com.

Vi hoppas du faller för våra nyhetsrums nya utseende. Din åsikt är viktig så hör av dig till oss och berätta vad du tycker!