God Jul från PR-tomten

God Jul från PR-tomten

Och så var det helt plötsligt jul. Det känns inte som att det var mer än ett par dagar sedan vi var tillbaka efter sommaren, laddade för att klara den långa och mörka hösten. Det känns knappt som om vi hunnit med något alls under den här tiden. Men vid närmare eftertanke har väldigt mycket hänt.

Mynewsdesk har fortsatt att växa, inte bara i Sverige och de befintliga marknaderna, nu har vi öppnat kontor i Tyskland och fortsatt vår lansering i Asien och främst Japan. Detta gör det möjligt att ännu lättare ta sig in och synas på den intressanta tyska marknaden. För oss på Mynewsdesk har det även betytt många nya medarbetare och en kick-off i en tysk bunker.

Även verktyget har fått sig ett ordentligt lyft. Hösten började med en total omgörning av våra nyhetsrum där vi ännu mer lyft fram det som journalisterna eftersöker samtidigt som vi gjort sidorna responsiva. En optimal läsupplevelse utan krånglet med att ladda ner en app känns modernt, det känns Mynewsdesk.

Vår första julklapp delade vi egentligen ut redan i början av november. Det var då vi lanserade en funktion som många av våra kunder hade efterfrågat: kopplingen till LinkedIn. Det blev då möjligt att direkt från Mynewsdesk publicera sitt material till LinkedIn. Ett stort tack till alla som önskar nya funktioner och kommer med feedback på förbättringar. Vi hoppas på många fler förslag och idéer under 2014.

En riktigt God Jul och ett strålande Gott Nytt År önskar vi på Mynewsdesk!