Låt oss presentera: Alla talare för Mynewsday 2015

Låt oss presentera: Alla talare för Mynewsday 2015

I år vågar vi tänka nytt, och det gör vi genom att bjuda in personer som vågat göra någonting annorlunda, vara kreativa och sticka ut. Vi är stolta över att kunna presentera talarna för Mynewsday 2015. Talare kan skilja sig från olika städer, vilket är tydligt utskrivet nedan. Vi ser fram emot att ses er alla i november!

Leo Razzak, Social Entreprenör

Personligt varumärke. Ju fler followers desto fler möjligheter

Vi är stolta att presentera Leo som talare på Mynewsday. Vi får följa med på Leos resa och förstå vikten av personligt varumärke, samtidigt som vi får ta del av insikter och lärdomar.

Kajsa Svärd, Marketing Campaign Manager, IF

Att göra en “ospännande produkt” spännande

Kajsa kommer att ge exempel på hur man kan vara kreativ och nytänkande i sin kommunikation trots ett begränsat och relativt ospännande produktutbud.

**Kajsa föreläser under Mynewsday i Stockholm**

Johanna Cargioli, Marknads- och konceptchef, Lagerhaus

Våga tro att allt är möjligt

Johanna kommer att ta med oss på Lagerhaus resa - den förflyttning de gjort de senaste 5 åren, både varumärke och omsättning, med små resurser. Förutsätningarna har varit ett stort engagemang och en rejäl dos kreativitet liksom ett tro på att allt är möjligt.

**Johanna föreläser under Mynewsday i Malmö och Göteborg**

Jonathan Bean, Chief Marketing & Growth Officer, Mynewsdesk

Jonathan är en uppskattad talare inom kommunikation och kommer till Mynewsday för att dela med sig av lyckade case, förändringen som sker inom marknad och PR samt ger en förhandsvisning av några produktnyheter.

Torbjörn Isacson, Chefredaktör N360 och börskrönikör, SvD Näringsliv

SCA-skandalen. Vad händer när ett företag inte agerar utefter sina värderingar?

Industrivärdenhärvan har skakat om Näringslivssverige. Makten har bytt ansikte, storföretag tvingas ändra sina policys, revisionsbolag ändrar sina rutiner, det har inletts förundersökning om brott. Torbjörn är en av dem som avslöjade hur det miljöprofilerade skogsbolaget SCA slösade med aktieägarnas pengar. Hur havererade kommunikationen, och vilka lärdomar kan man dra?

**Torbjörn föreläser under Mynewsday i Stockholm**

Frida Boisen, Digital Chef, Bonnier Tidskrifter

Digitalisering, journalistik och hur du knäcker de virala koderna

Med ett imponerande CV; Digital chef på Bonnier Tidskrifter, Sociala medier-strateg - Dagens industri, Krönikör Expressen, Bokaktuell med Digital succé, är vi stolta över att ha Frida Boisen hos oss på Mynewsday. Som journalist kommer Frida tala om digitala trender, nya kanaler och hur du som kommunikatör ska komma igenom och knäcka de virala koderna.

**Frida föreläser under Mynewsday i Malmö och Göteborg**

Malin Zetterlund, VD, The Bond Communication Agency

Våga tänka annorlunda och utmana er affärsidé

Den digitala revolutionen är tätt knuten till både produkt- och affärsutveckling. Den som väljer att inte utmana sin egen affärsidé kommer att bli utmanad av andra. Malin tar oss oss med på en inspirerande resa med case och delar såklart med sig av framgångsfaktorer att ta med sig hem.

**Malin föreläser under Mynewsday i Malmö och Göteborg**

Sofia Juhlin, Nordic Marketing Manager, Mynewsdesk

Mynewsdesk NOW - Att äga ett ämne

Sofia berättar om den digitala kampanjen Mynewsdesk gjorde under våren 2015. En lyckad kampanj om att våga äga ett ämne och tänka utanför den egna produkten. Vi får ta del av värdefulla lärdomar och insikter om hur det blev en internationell succé.

Maria Starck och Frida Färlin, kommunikationsstrateger och grundare, Kommunikationsbyrån Madder

Om hur en revolt i bröstet kan byggas om till att bli en liten bomb inom kommunikationsbranschen

Madders första år har varit fyllt av utmärkelser, en ström av nya kunder och inte minst härliga människor som vill jobba hos dem. Vad beror detta på? Kanske har de något som gör att ligger precis rätt i tiden just nu. Här delar de med sig om deras tankar kring vad de tror att detta speciella kan vara.

**Maria och Frida föreläser under Mynewsday i Stockholm**

Platserna tar snabbt slut - vi har några platser kvar. Se till att boka in din!

Anmälan till Mynewsday Malmö 2 november

Anmälan till Mynewsday Göteborg 4 november