Mynewsdesk bland bröstchocker, mångfaldsseminarium och rosévin i Almedalen

Mynewsdesk bland bröstchocker, mångfaldsseminarium och rosévin i Almedalen

Mynewsdeskare från Stockholm, Malmö och Göteborg var under veckan i Almedalen, som i år bjöd på strålande solsken och medelhavstemperaturer. Mynewsdesk team Services var där och ställde upp med sina tjänster för att hjälpa våra kunder att nå ut i bruset.

Först ut i måndags var Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation som anordnade en bröstmarsch genom Almedalen.

Services team filmade marschen som spreds i sociala medier under #bröstchocken och intervjuade Amelia Adamo som startade rosa bandet-kampanjen i Sverige 2001.

– Jag har hållit på med kvinnobröst, sjuka och friska bröst under hela min tid som kvinnotidningsredaktör, sa Amelia bland annat och passade på att rikta en känga mot bröstcancervården som skiljer sig åt mellan de olika landstingen.

Thorengruppen och Astars fick Team Services hjälp med att bevaka panelsamtalet om mångfald, under hashtaggen #Walkthetalk. Panelmedlemmarna pratade om hur mångfald praktiskt ska kunna genomföras i det svenska arbetslivet.

– Varje dag som personer inte tas tillvara här är en förlorad dag, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör Svenska Dagbladet.

Det största jobbet gjorde Team Services för Fastighetsägarna där de under en dag följde med vd:n för Fastighetsägarna Göteborg Första Regionen (GFR) Charlotte Andersson hektiska schema. Services hängde med från frukost till kvällsmingel med flera seminarier och samtal om den svenska bostadsmarknaden och hur bostadsbristen påverkar samhället.

Det har varit mycket jobb. Men givetvis också mycket skoj. En del av det har snappats ut på Mynewsdesks Snapchat-konto. Den som missat denna smått legendariska bild- och videoresa får här ett kort sammandrag:

Bröstchocken, Väntan på en kulturministern Alice Bah Kuhnke (MP), KD-ledaren Ebba Busch Thors första Almedalstal, SVT:s debatt, Gustav Fridolin (MP) höll låda hos Expressen, en cykel i romantiskt solnedgångsmotljus. Och ja, självklart fanns det även bilder och rörligt från Dagens Medias DJ-battle på Kallis och det Almedalsobligatoriska rosémyset.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se