Praktikertjänst ökar sin varumärkeskännedom med Mynewsdesk

Praktikertjänst ökar sin varumärkeskännedom med Mynewsdesk

När Praktikertjänst, Sveriges största koncern inom privat hälso- och sjukvård, började använda Mynewsdesk för ett år sedan, var deras största utmaning att skapa räckvidd för de innehåll de hade.

- Innan vi börjande använda Mynewsdesk, bortsett från hemsidan, skickade vi bara ut pressmeddelanden till utvalda journalister och det fungerade inte så effektivt, säger Morgan Berggren-Williams och Cecilia Cederstrand, kommunikatörer på Praktikertjänst.

Möjligheten till spridning och bättre räckvidd var den huvudsakliga orsaken till att de valde att börja använda Mynewsdesk som ett nav i deras content distribution. Användarvänligheten, enkelheten och statistiken, där det är möjligt att se var intressenter hittar nyheter och pressmeddelanden, har varit avgörande faktorer för dem i sitt arbete.

- Det här är också något av det som vi är mest stolta över att ha åstadkommit, att vår information finns på flera ställen. Trots detta sparar vi otroligt mycket tid genom att allt görs från ett ställe i nyhetsrummet.

Cecilia påpekar att alla olika funktioner hjälper varandra. När vi kollar på statistiken så är det fantastiskt att se att vi får ut tydliga resultat genom att använda Mynewsdesk.

Se hela videointervjun med Morgan och Cecilia nedan: