Nordic Digital PR Awards - nu öppnar tävlingen

Nordic Digital PR Awards - nu öppnar tävlingen

I över tio år har Mynewsdesk prisat företag och organisationer för deras PR- och kommunikationsarbete i form av Nordic Digital PR Awards. Kunder från Sverige, Norge och Danmark tävlar om de ärofyllda utmärkelserna. Skicka in din nominering redan idag!

Mynewsdesk har 5000 kunder som använder plattformen varje dag. Med hjälp av AI och data ser vi vilka företag som har haft den största räckvidden och vilka nyheter som engagerat mest under 2020. I tävlingen kommer vi att använda oss av datan för att kora vinnarna, tillsammans med en grundlig utvärdering genomförd av en expertjury.
- Vi har sett en kreativ våg av nytänkande och inspirerande innehåll från företag och organisationer under 2020. Vi är stolta att kunna lyfta fram de bästa kunderna för att visa hur bra kommunikation bidrar till affärsmålen och bygger upp varumärket,säger Anna Wemming, Head of Marketing Communications and Brand på Mynewsdesk.

Bland förra årets vinnare hyllades bland annat företag som Clarion Hotel, Bostads AB Mimer, Löfbergs och IKEA.

Anser du att ditt företag eller organisation borde vinna? Skicka in ditt bidrag till oss här - vi behöver din nominering senast den 12e februari.

Nedan kan du läsa mer om alla kategorier:

Newsroom of the Year
Genom att skapa, inspirera och sprida sin PR och kommunikation maximerar vinnaren av denna utmärkelse sitt nyhetsrums potential. Vinnaren är det företag eller organisation som publicerar välskrivna texter, bilder och videor, använder taggar för att hjälpa besökaren att enkelt kunna navigera i informationen, maximerar sin räckvidd genom väl valda kategorier, samt skapar ett större genomslag genom att lägga till relaterat material.

Shooting Star
Från nybörjare till framgångssaga - vår Shooting Star-utmärkelse lyfter fram den nya medlemmen i Mynewsdesk-familjen vars första år med oss har varit utmärkande. Vinnaren väljs ut bland de företag/organisationer som blev nya kunder hos Mynewsdesk under 2020.

Digital Storyteller
Storytelling har alltid varit ett mycket effektivt verktyg för varumärkesbyggande och kommunikation. Vår utmärkelse Digital Storyteller belönar det företag eller organisation som förstår vikten av storytelling och använder det för att skapa en digital närvaro.

Most Successful Story
Utav de tusentals pressmeddelanden, nyhetsartiklar och blogginlägg som publiceras genom Mynewsdesks plattform varje år är det alltid någon som lyckas bäst. Vinnaren av detta pris är det företag eller organisation som skrivit och lagt upp det pressmeddelande, nyhet eller blogginlägg med största digitala räckvidd (vinnaren baseras på statistik från Mynewsdesk data och kan därför inte bli nominerad).

PR Personality of the Year
Genom att göra det lilla extra har denna person under 2020 gjort ett avtryck inom PR och kommunikation som är utöver det vanliga. Detta pris tilldelas den person som genom sitt kommunikativa arbete inspirerat andra och är en förebild att se upp till.

Vinnarna presenteras den 17:e mars. Missa inget genom att följa Nordic Digital PR Awards här.