Pernilla Åström på Mynewsdesk leder nätverksträff med Sveriges Annonsörer

Pernilla Åström på Mynewsdesk leder nätverksträff med Sveriges Annonsörer

Hur kan medarbetares engagemang i sociala medier stärka företagets varumärke? Det, och mycket annat diskuteras på Sveriges Annonsörers PR-nätverksträff den 20 september. Träffen leds av Pernilla Åström, Community Manager på Mynewsdesk, tillsammans med Rebecca Crusoe, byråchef på Domingo PR.

Under nätverksträffen diskuterar vi bland annat hur vi arbetar med sociala medier på våra respektive företag och hur vi mäter och följer upp aktiviteterna. Hur värderas engagemang? Vem "äger" frågan om sociala medier? Finns policys för hur medarbetarna får agera i sociala medier och hur ser de i så fall ut? Tar man tillvara på medarbetarnas kontaktnät och skapar förutsättningar för dialoger med dessa? Vi ser även på case och diskuterar den senaste utvecklingen och de utmaningar vi upplever inför 2012.

Träffen arrangeras av Sveriges Annonsörer.

Om Pernilla Åström:

Pernilla är Community Manager på Mynewsdesk. I arbetet som COM ansvarar hon för att gynna och skapa förutsättningar för engagemang, intresse och dialog kring företagets intresseområden. Däribland strategi, implementering och operationellt genomförande av aktiviteter i sociala medier, med intern förankring, policies och utbildning som centrala element. Pernilla har tidigare erfarenhet inom mediebevakning och medieanalys.

Om Rebecca Crusoe:

Rebecca är senior kommunikationskonsult och byråchef för Dist och Domingo PR. Rebecca är en av branschens mest erfarna inom sociala medier och har bland annat erfarenhet av bloggförvärv, uppstart av sociala medier-kanaler och synergier mellan medieköp och digitalt content. Rebecca är sedan 2004 en aktiv profil i sociala medier med sin blogg Popjunkien.se. Tidigare har hon jobbat för Mahir PR och MTV Networks.