Så skapar du en kriskommunikationsplan

Så skapar du en kriskommunikationsplan

Coronaviruset har vänt upp och ner på tillvaron för hela samhället och företag drabbas hårt. Många tvingas att varsla, permittera eller planera om sin verksamhet på grund av den rådande situationen. I krissituationer ökar behovet av god kommunikation. Därför har vi tagit fram en mall för att hjälpa dig planera ditt företags kriskommunikation.

För företag definieras ofta en kris som en situation som hotar verksamheten och som kräver extraordinära insatser för att lösa. Frågan är inte om krisen inträffar, utan när - och förberedelser är rent avgörande för hur väl ditt företag lyckas hantera situationen.

Oavsett vilket läge ditt företag befinner sig i just nu, så hoppas vi att den här mallen kan hjälpa er att planera er kommunikation framåt.

Guiden innehåller:

• Vilka element som ska finnas med i en krisplan
  • Hur man bör kommunicera i en kris
  • Redigerbara mallar för dig att fylla i
  • Checklistor och tips

Klicka här för att hämta mallen

Ämnen

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor