Hur har läsplattor och appar förändrat vårt läsbeteende?  – Mynewsdesks vd i paneldiskussion med ledare för Wall Street Journal, Yahoo! och Financial Times

Pressmeddelande -

Hur har läsplattor och appar förändrat vårt läsbeteende? – Mynewsdesks vd i paneldiskussion med ledare för Wall Street Journal, Yahoo! och Financial Times

Mynewsdesk VD Peter Ingman tar sig an frågan om det tryckta ordets roll i det digitala medielandskapet. Tillsammans med representanter från The Wall Street Journal Digital Network och FT.com deltar han i en paneldiskussion på temat Re-inventing print under ad:tech-mässan i Singapore.

Den digitala eran är här men publicistbranschen tvekar fortfarande inför vilken väg man bör gå för att anpassa sig till de nya digitala distributionskanalerna.

Medan världsledande tidningar som Financial Times och Wall Street Journal har valt ett paywall-system och tar betalt för sitt innehåll på nätet, läsplattor och i appar, släpper bland andra the Guardian och the Strait Times sitt material fritt. NY Times är en klass för sig och har redan hunnit införa, avskaffa och återinföra paywall.

I en paneldiskussionad:tech i Singapore, en årlig mässa för interaktiv och digital marknadsföring, berättar tre framstående publicistföretag om deras strategier i det nya digitala medielandskapet. Medverkar gör Peter Ingman, vd på PR- och nyhetstjänsten Mynewsdesk, Olivier Legrand, General Manager, Asia, The Wall Street Journal Digital Network och Rob Grimshaw, Managing Director, FT.com.

- Vi är intresserade av att få bättre förståelse för vad som triggar en konsument att ladda ner en nyhetsapp eller en digital tidskrift och vad man är villig att betala för, säger Peter Ingman. Vår hypotes är att det finns många faktorer som ska samspela med unikt multimedialt innehåll.

- Hur viktigt är formatet och funktionaliteten för läsupplevelsen? Jag tror att en paywall för att separera läsaren från exklusivt innehåll är fel väg att gå. Det hoppas jag att vi får anledning att diskutera i panelen.

Paneldiskussionen på temat Reinventing Print leds av Michael Smith Jr, Head of Global Tech Initiatives, Yahoo! Southeast Asia, och går av stapeln torsdag den 16 juni, klockan 14:25-15:15, på ad:tech, Suntech Convention Centre, Singapore.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk gör det snabbare och enklare för företag, journalister, bloggare och opinionsbildare att få träffsäker exponering. Mynewsdesk matchar intresserade användare med relevant information- som pressmeddelanden, dokument, videor och bilder - helt på användarnas villkor. Allt material sökmotoroptimeras omedelbart och publiceras automatiskt i sociala medier.

Företaget grundades 2003 och har idag 97 % nöjda kunder och innehåll från fler än 23 000 företag.