Ingrid Ødegaard, styrelsemedlem Mynewsdesk

Ingrid Ødegaard till Mynewsdesks styrelse

Mynewsdesk är stolta över att kunna tillkännage att Ingrid Ødegaard tar plats i bolagets styrelse. Med en imponerande karriär inom media och tech, kommer Ødegaard in med en unik kombination av insikter och visioner.

Ødegaards karriär började på Aftenposten under en tid då medierna var tvungna att anpassa sig till de förändringar som följde av finanskrisen och teknologiska framsteg som iPhone och internet. Genom sin roll som ledare för utvecklingen av Aftenpostens första egenutvecklade iPad-app år 2011 visade hon på sin förmåga att förena redaktionella, tekniska och kommersiella perspektiv.

Senare har Ødegaard byggt vidare på sin expertis genom befattningar på Telenor och som grundare och VD för Whereby, en framgångsrik videokonferens-startup. Hennes insikter när det kommer till produktutveckling, marknadsföring och global tillväxt har resulterat i betydande framgång och blir ett värdefullt tillskott i Mynewsdesks styrelse.

Strategiskt perspektiv och framtidsfokus

Motivationen bakom Ødegaards beslut att bli en del av Mynewsdesks styrelse var den möjlighet hon såg att utnyttja sin bakgrund för att bidra till företagets hållbara tillväxt och framgång. Hennes mål framöver är att bidra till att utforma en strategi som fokuserar på kommersiell framgång och att utforska nya möjligheter på marknaden.

– Både medie- och techvärlden förändras snabbt, och det mest utmanande för ett mjukvaruföretag är att kunna hänga med i förändringarna och förstå deras betydelse för verksamheten både nu och i framtiden. Här hoppas jag att jag kan bidra till att höja blicken ytterligare för att kunna identifiera möjligheter och positionera sig i tid, säger hon och tillägger:

– Mynewsdesk har redan en stark grund, som en ledande plattform för PR- och kommunikationslösningar. Jag hoppas kunna stärka detta ytterligare genom att utforska ny teknik, nya marknadssegment, och ett ytterligare fokus på att skapa en global verksamhet, förklarar hon.

I sin roll som styrelsemedlem kommer Ødegaard att spela en central roll i beslutsprocessen samtidigt som hon strävar efter att värna företagets innovationsanda och förmåga att anpassa sig till förändringar. Hon kommer att samarbeta nära med resten av styrelsen och ledningen för att säkerställa ett samarbetsinriktat tillvägagångssätt för företagets strategi och mål.

– Jag tror på en styrelse som är en bra samtalspartner för ledningen, men som också ser till att man sträcker sig lite längre genom att ställa bra frågor och utmana, säger Ødegaard och tillägger att modiga försök och misslyckanden är en viktig del av innovation, vilket innebär att hon vill att det också finns utrymme att dela resultat och lärdomar även från det som inte nödvändigtvis gav önskad effekt.

Självutveckling genom teknologi

Ødegaards vision och ambition för Mynewsdesk är en framtid där företaget utnyttjar sin kompetens inom data och artificiell intelligens för att bygga en lönsam och framtidssäker verksamhet. Hon tror också att Mynewsdesk kan spela en central roll i det ständigt föränderliga landskapet för marknadsföring och att företaget har potential att konkurrera internationellt i större utsträckning än någonsin tidigare.

– Med tanke på den snabba utvecklingen inom AI och teknologi ser jag många spännande möjligheter för Mynewsdesk under de kommande åren. Jag är övertygad om att företaget kan dra nytta av sin förmåga att anpassa upplevelsen för varje kund, och stärka sin position som en ledande plattform för kommunikationslösningar, säger hon.

Om Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Med vår användarvänliga PR-plattform förenklar vi publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser.

Läs mer på Mynewsdesk