Lilla münchmedia först med Multimedia News Release

Vem kunde tro att det lilla familjeföretaget münchmedia skulle bli först att släppa en Multimedia News Release i Sverige? När münchmedias release om “kokboken för både stora och små kockar” släpptes på Newsdesk så fick mottagarna inte bara en textnyhet i handen. Till nyheten fanns en mängd relevant information; som högupplösta bilder, evenemang, kontaktperson, recept samt även video. Allt snyggt och prydligt relaterat till nyheten. Och allt tillgängligt som e-post eller RSS. Och självklart med andra “sharing”-möjligheter. Se releasen: http://www.newsdesk.se/pressroom/m_nchmedia/pressrelease/view/nu-slaepper-gastro-kokboken-som-ger-baade-smakloekar-och-kockar-glaedjefnatt-169309 Hittills har begreppet och fenomenet “Multimedia News Release” endast förekommit i betydligt större och mer internationella sammanhang. Tankarna förs närmast till den amerikanska giganten inom PR-distribution; PrNewswire och dess dotterbolag MultiVu, som beskriver sin tjänst Multimedia News Release så här: A Multimedia News Release (or “MNR”) is an interactive news release with video, audio, still photos, and text, as well as a growing number of other capabilities. In essence, the MNR is a “one-stop shop” for journalists, consumers, clients, investors, and anyone else who wants to get as much information as they can about a news story. PRNewsWire tar 24.000 SEK för att skicka ut en (1) Multimedia News Release. Via Newsdesk kan företag som münchmedia skicka ut hur många Multimedia News Releases som helst under ett helt år för halva den kostnaden. Ofta med omedelbart genomslag. I münchmedias fall i Helsingborgs Dagblad (http://hd.se/mer/2007/10/20/smaa-kockars-matlust-blev-en-hel/) och många andra media. - Vi kommer att lägga upp flera klipp från Gastros kök, det här är kul – en bild säger mer än tusen ord, men med ett filmklipp förmedlas så mycket mer. Kan berätta att även TV4 Öresund haft inslag från Gastros kök och att Sydsvenskan kommer att ha en artikel en av de närmsta dagarna, tillägger Ingrid Münch.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se