Gå direkt till innehåll
MyNewsdesk officiell presspartner och sponsor för svenska paviljongen under Expo 2010 i Shanghai, Kina

Pressmeddelande -

MyNewsdesk är officiell sponsor Expo 2010 i Shanghai och kommer hjälpa den Svensk kommittén att nå ut med sina pressmeddelanden i traditionella och sociala medier.

- Vi är stolta över att få vara officiell sponsor och presspartner och kunna vara med och bidra till  dialogen med journalister och marknaden när den här stora händelsen ska kommuniceras, säger MyNewsdesk's VD och grundare Peter Ingman.

Sponsringsåtagandet innefattar bland annat att erbjuda PR-tjänsten Publish som kommer hjälpa den svenska paviljongen att öka sin exponering och publicitet under Expo 2010.

- Det unika med vår tjänst är att vi distribuerar nyheter, bilder och videos till journalister och opinionsbildare som själva valt att ta emot nyhetsflödet, vilket gör dem mer benägna att använda källmaterialet. Samtidigt sökmotoroptimerar vi pressmaterialet och synkroniserar det till sociala medier, vilket förenklar för de företag som vill synas bättre på internet, säger Peter Ingman.

- Valet av MyNewsdesk var viktigt för oss då målsättningen bakom det svenska deltagandet i Kina är att lyfta upp det vi och de svenska företagen gör i Kina. MyNewsdesk kommer att hjälpa oss med detta med sin tjänst, säger Tove Engström, informationsansvarig för det svenska deltagandet under Expo 2010.

Världsutställningen Expo 2010 arrangeras i Shanghai den 1 maj – 31 oktober 2010. Sverige är ett av 45 länder som bygger sin egen paviljong. Det svenska temat för världsutställningen är Spirit of Innovation och det övergripande temat för världsutställningen är Better City - Better Life . Det väntas över 230 deltagande länder och organisationer och omkring 70 miljoner besökare. Ca 95% av besökarna förväntas vara från Kina.

______________________________________________________________________________

MyNewsdesk.com är en öppen plattform för förmedling av pressinformation på webben. Det är fritt för företag att förmedla pressinformation av olika slag och där det är fritt för alla intresserade att ta del av information. Sen starten 2004 har Newsdesk distribuerat över en miljon pressmeddelanden åt 97% nöjda kunder.

MyNewsdesk hjälper marknadsförare och PR-ansvariga att bidra till dialogen som förs om deras företag. Med ett enkelt och mätbart PR-verktyg effektiviserar MyNewsdesk förmedling av pressinformation och andra nyhetstyper för bättre spridning och mer publicitet.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se