Mynewsdesk toppar listan bland de största SaaS-bolagen

Mynewsdesk toppar listan bland de största SaaS-bolagen

Efter att ha analyserat närmare 100 årsredovisningar presenterade Breakit i veckan SaaS-rapporten för 2021. Rapporten listar 55 av Sveriges största, snabbast växande, och mest lönsamma SaaS-bolag. Mynewsdesk placerades på topp tio-listan!

Breakit är en nyhetssajt som rapporterar om techbolag och startups. I veckan släppte de för andra året i rad rapporten som analyserar omsättning, resultat och utveckling inom SaaS-industrins bolag. Årets rapport jämför 2020 med 2019.

Visma Specs, Fortnox och Quinyx är bara några av företagen som tillsammans med Mynewsdesk utgör topp 10-listan. Utöver flera stora och etablerade namn har även många digitalt och tekniskt innovativa startups-bolag växt sig in på listan.
— Vi förändrade PR-branschen när vi startade för 20 år sedan, och vi har växt till ett etablerat företag där en sådan här placering såklart är smickrande, men samtidigt förtjänad, säger Louise Barnekow, VD på Mynewsdesk.

Stadiga konkurrenter - trots pandemi
    I rapporten uppmärksammas de 55 största SaaS-bolagen i Sverige, rangordnade utefter deras framgång inom branschen. Vilket år som helst är en placering som denna en bragd, men med 2020 i bagaget kan det tyckas extra välförtjänt att bli uppmärksammad för årets prestationer. De oroliga tiderna som präglat de senaste 1,5 åren är ett bevis, och en försäkran inför framtiden, om att Mynewsdesk fortsatt står stadigt.

Mynewsdesk enda PR-aktören på listan
    I rapporten uppmärksammas företag från olika branscher. Men bland ekonomisystem, musiktjänster, och säljverktyg är Mynewsdesk det enda företaget inom PR-tech.
    — Vi drivs av innovationslust och en ambition att fortsätta förändra PR-branschen. Vi ligger i framkant i utveckling av PR och AI där vi utvecklar en helt ny teknik, alltid med fokus på att leverera det största möjliga värdet för våra kunder, säger Louise Barnekow.

Klicka här för att läsa hela rapporten.

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.