Daniel Wagnerius ny Chief Tech Officer på Mynewsdesk.

Mynewsdesk värvar ny CTO från TV4

Mynewsdesk värvar Daniel Wagnerius som ny Chief Tech Officer. Daniel kommer närmast från rollen som Chief Developer på TV4 Media.

Daniel har lång erfarenhet av att utveckla digitala tjänster och produkter i mediebranschen, då han arbetat med TV4 och C More i över tio år. Daniel har även arbetat med Dagens Nyheter.

På TV4 har Daniel haft en ledande roll att utveckla kanalens plattform för att klara den digitala omställningen - och resan att gå från linjär till digital TV.

- Det senaste decenniet har tekniken spelat en avgörande roll för hur väl medieaktörer lyckats i den digitala omställningen. Framgångsreceptet för mig har varit att bygga en arkitektur som ger utrymme att snabbt ställa om för att lösa nya utmaningar. Tekniken utvecklas snabbt, och jag är mycket spänd på att få vara med och forma Mynewsdesks plattform framåt, säger Daniel Wagnerius.

Daniels roll innebär att han kommer leda arbetet för att framtidssäkra Mynewsdesks plattform med kundernas ständigt föränderliga behov i fokus.

- Daniel är en visionär och jag är övertygad om att han är rätt person att leda vår utvecklingsstrategi och innovation framåt. Jag är mycket glad över att få välkomna Daniel till Mynewsdesk, kommenterar Louise Barnekow, VD på Mynewsdesk.

För mer information, vänligen kontakta;
Sara Lindström, Global PR Manager, på sara.lindstrom@mynewsdesk.com eller på 076-288 56 15.

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS. 2018 köpte Mynewsdesk Mention, ett verktyg för social media listening och social media management.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.