Mynewsdesks ledningsgrupp utökas

Mynewsdesks ledningsgrupp utökas

Mynewsdesks nuvarande marknadschef Lotta Laurin utses till Chief Marketing Officer (CMO) och tar plats i bolagets ledningsgrupp. Samtidigt kliver Mattias Nygren in som bolagets nya Chief Financial Officer (CFO).

– Vi står inför en expansion till nya marknader och dessa rekryteringar kommer att vara ovärderliga för denna tillväxtresa, säger Mynewsdesk vd Louise Barnekow.

Med en treårsplan genomsyrad av tillväxtfokus och med siktet inställt på expansion till nya marknader gör Mynewsdesk två strategiska rekryteringar. Den nuvarande marknadschefen, Lotta Laurin, utses till ny CMO och Mattias Nygren, för närvarande CFO på Paynova, tillträder som CFO.

– Detta är två roller som är otroligt centrala för den tillväxtresa vi står inför. Nu är ledningsgruppen komplett och jag ser verkligen fram emot att växla upp och inta nya marknader, säger Louise Barnekow, vd på Mynewsdesk.

Mattias Nygren har varit på Paynova sedan 2016 och ingått i bolagets ledningsgrupp. Han har tidigare bland annat arbetat på Hudson, Ingram Micro och Mekonomen.

– Mynewsdesk är ett mycket spännande SaaS-bolag med lösningar för framtidens digitala PR och kommunikationsbehov. Jag är väldigt glad över att bli en del av Mynewsdesk och ser fram emot att tillsammans med teamet bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa, säger Mattias Nygren.

Lotta Laurin, CMO på Mynewsdesk, säger: "Jag är glad över att få ansluta mig till ledningsgruppen i detta tillväxtskede. Jag ser fram emot att bidra till företagets fortsatta utveckling, både genom ökad kundbas och genom att nå nya marknader. Med en så stark produkt som Mynewsdesk är jag säker på att vi har de bästa förutsättningarna framåt.

Lotta Laurin tillträder sin nya roll den 1 december och Mattias Nygren ansluter i januari.

Mynewsdesk ledningsgrupp:

• Louise Barnekow, CEO
  • Johanna Bogårdh. Chief People Officer
  • Polly Hussain, Chief Commercial Officer
  • Daniel Jonsson, Chief Data analysis and Strategy Officer
  • Lotta Laurin, Chief Marketing Officer
  • Mattias Nygren, Chief Financial Officer
  • Sara Manding Holm, Chief Product Officer
  • Daniel Wagnerius, Chief Technology Officer

Taggar

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Sofia Berman

Presskontakt Head of Marketing Communications

Öka ditt inflytande med Mynewsdesk

Med kommunikation kan du göra skillnad. Mynewsdesk finns till för att alla ska kunna att nå ut och bli hörda. En enda story - en pressrelease, en nyhet eller ett blogginlägg - kan vara avgörande.

Med Mynewsdesk kan företag och och organisationer nå ut till journalister, influencers, kunder och andra viktiga målgrupper. Plattformen gör det enkelt att skapa och distribuera pressmaterial och annat content, bevaka vad som sägs i branschen och i medierna samt följa och mäta resultatet av kommunikationsinsatserna.

Läs mer på www.mynewsdesk.com.