Newsdesk bakom entreprenörernas nya PR-satsning

CONNECT Connect Östra Sverige och Newsdesk har inlett ett samarbete som lagt grunden till Connect-entreprenörers nya satsning på effetivare PR.

Samarbetet innebär att Newsdesk förser alla entreprenöriella företag inom CONNECT med PR-verktyg som gör det möjligt för dem att enkelt och effektivt sprida information till alla dem som har stort och viktigt inflytande på deras marknad.

- PR är en självklarhet för små entrenprenöriella företag, bortsett från det faktum att PR traditionellt sett varit ganska omständigt och krävande. Men i takt med att det medielandskapet förändras och de kommunikativa systemet med det, så har möjligheterna till effektiv PR blivit enklare. Vilket öppnat upp dörren även för de minsta entreprenörerna med knappa resurser, säger Kristofer Björkman, grundare till Newsdesk, ett bolag som inte för så länge sen också gick igenom Connects sk språngbrädeprogram. Och tillägger:
- Vi är djupt engagerade i entreprenöriell verksamhet, och det känns oerhört roligt att få hjälpa CONNECTS medlemmar med det vi kan bidra med.

Newsdesk kommer att även ha inflytande i den gemensamma årsplaneringen och CONNECTS verksamhetsutveckling samt medverka i seminarer och investeringsluncher.

För mer information, kontakta:

Pernilla Åström, Marknadskoordinator Newsdesk
Tel: 08- 509 00 206 Mobil: 0707-97 07 28, Mail: pernilla@newsdesk.se

Lillemor Karlsson, Marknads och kommunikationsansvarig CONNECT Östra Sverige
Tel: 08-791 29 46, Mobil: 0736-200 648, Mail: lillemor.karlsson@connectost.se

Om Newsdesk

Newsdesk är Sveriges största söktjänst för pressinformation. Newsdesk förmedlar företagsnyheter från näringsliv och offentlig sektor till 10.000-tals journalister och 100.000-tals andra inflytelserika personer varje dag. Journalisterna bevakar, söker-, och prenumererar på exakt den information de är intresserade av, och företagen når enkelt och effektivt ut till alla dem som har inflytande på deras marknad. Sammantaget läser uppåt 500.000 besökare nära 1 miljon sidor på Newsdesk varje månad.

Om CONNECT Östra Sverige

CONNECT Östra Sverige är en ideell förening vars syfte är att stimulera skapandet och utvecklingen av tillväxtföretag i regionen Stockholm, Västerås - Eskilstuna, Linköping och Gävleborg. CONNECT sammanför entreprenörer med kompetens och kapital bland annat genom att bygga nätverk mellan tillväxtföretag, det etablerande näringslivet, professionella rådgivare, finansiärer, studenter och forskare.