Daniel Wagnerius, CTO Mynewsdesk och Louise Barnekow, CEO Mynewsdesk

Nu får 4 000 kommunikatörer skräddarsydd AI-lösning för PR-arbete

Med lanseringen av sin AI-lösning CoPilot, tar Mynewsdesk idag ett ordentligt kliv framåt mot målet att revolutionera hur kommunikatörer jobbar med PR och förtjänad kommunikation. Genom att integrera AI i hela sin plattform erbjuder Mynewsdesk nu kommunikatörer hjälp med allt från idéer till nyheter, att skapa innehåll, bli matchade med rätt journalister och mäta effekterna av sitt PR-arbete. Allt på samma ställe, automatiserat och AI-drivet.

CoPilot är skapad för att vara en kreativ partner, som stöttar kommunikatören i allt den gör. Med hjälp av idégeneratorn får användaren förslag på ämnen eller teman att kommunicera om, baserat på insikter och data om vad som är relevant just nu i media i relation till vad användarens organisation gör och vad deras varumärke står för. CoPilot innehåller också en sofistikerad lösning som analyserar tidigare publicerat innehåll för att hitta relevanta journalister att kontakta, och för att matcha kommunikatörens text med rätt mottagare.

– AI är på väg att bli den nya standarden, inte bara i PR- och kommunikationsbranschen utan i alla branscher. Vi förstår att den snabba utvecklingen på det här området kan vara överväldigande, och med releasen av CoPilot vill vi göra det hela mindre komplext, samtidigt som vi ger kommunikatörer en pålitlig, tillgänglig och kraftfull AI-lösning som förstärker de PR-insatser de gör. Vi vill hjälpa våra användare att skapa uppmärksamhet för sina varumärken, bygga tillit och kommunicera om de frågor som är viktiga för dem, säger Louise Barnekow, CEO på Mynewsdesk.

Nyckelfunktioner i CoPilot

• Idégenerering: CoPilot fungerar som en kreativ katalysator, som ger användaren unika idéer för till exempel pressmeddelanden och annat innehåll, med hjälp av en kraftfull AI-analys. CoPilot levererar utkast och förslag anpassade efter användarens organisation och målgrupp samt i linje med aktuella trender, vilket hjälper användaren att skapa så relevant innehåll som möjligt.

• Personlig innehållsproduktion: användaren guidas sömlöst från idégenerering till faktisk produktion av innehåll, med AI-genererade utkast anpassade efter företagets tonalitet.

• Skräddarsydd matchning med journalister: CoPilot hittar automatiskt journalister som faktiskt täcker de ämnen som kommunikatören skriver om, och kan på så sätt matcha journalister och kommunikatörer. Något som gynnar både kommunikatören och journalisten.

• Rapportering i realtid: CoPilot analyserar enkelt resultat och mäter genomslag i media i realtid.

– Det unika med CoPilot är att vi nu kan erbjuda ett mycket mer personligt stöd till våra användare. Tack vare att vår AI kan bilda sig en uppfattning av användaren och företagets behov och kontext så kan den därefter skapa idéer och innehåll som inte bara är nytänkande utan också går i linje med företagets strategiska kommunikationsmål. Detta resulterar i mer slagkraftiga PR-kampanjer och gör jobbet för kommunikatörer mycket smidigare, säger Daniel Wagnerius, CTO på Mynewsdesk.

Alla Mynewsdesks kunder kommer att ha full tillgång till CoPilot gratis till och med början av nästa år. Under denna tid kommer Mynewsdesk att utvärdera hur kunderna använder de nya funktionerna och hur produkten bäst paketeras när provperioden är över. Tack vare Mynewsdesks stora kundbas blir detta en av de största AI-drivna SaaS-lösningarna i branschen, och genom lanseringen av CoPilot tänjer Mynewsdesk på gränserna för hur kommunikatörer kan använda AI i sitt dagliga arbete i framtiden.

Om Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Med vår användarvänliga PR-plattform förenklar vi publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser.

Läs mer på Mynewsdesk