Äntligen! Arbetsmarknadsdag för bygg 2014!

Äntligen! Arbetsmarknadsdag för bygg 2014!

Idag är det Arbetsmarknadsdag för byggutbildningarna på Nackademin. Arbetsmarknadsdagen 2014 arrangeras av studenter och många framstående företag inom branschen är här för att träffa potentiella nya medarbetare. Carl Johan Ekström, som pluggar Byggprojektör CAD-BIM ger sina bästa tips för hur du som student får ut maximalt av dagen.

Hej! Idag är det dags för årets arbetsmarknadsdag inom bygg här på Nackademin. Vad har vi att se fram emot?
Jag hoppas och tror att det blir en givande och intressant dag för oss studenter, men även för företagen, där vi får möjlighet att prata med representanter från de utställande företagen och kan få en inblick i vad de gör och hur de arbetar.

Hur kommer det sig att du valde att engagera dig i det här projektet?
Jag valde att engagera mig i detta projekt då jag ville vara med och bidra till, för oss studenter på Nackademin, årets kanske viktigaste dag samt att det var ett bra sätt att lära känna och jobba tillsammans med andra studenter här på Nackademin.

Slutligen: har du något tips till studenterna som kommer dit? Hur kommer de att få ut maximalt av dagen?
Med tanke på att företagen som ställer ut är här för att de är intresserade av dig som student på Nackademin är detta en fantastisk möjlighet att skapa kontakt med flera företag i branschen. Så var inte blyg, prata med de representanterna från de olika företagen och få en inblick i vad och hur de arbetar. Det kan ju vara din framtida arbetsplats!

Vi ses på plan 1 på Nackademin!