Astrid Westfeldt Corneman ny VD på Nackademin

Astrid Westfeldt Corneman ny VD på Nackademin

Astrid Westfeldt Corneman blir ny VD på utbildningsföretaget Nackademin. Hon kommer senast från Cobel där hon varit delägare och tillträder som VD på Nackademin den 3 september.

Nackademin är ett utbildningsföretag som bland annat bedriver yrkeshögskoleutbildningar inom branscher som samhällsbyggnad och IT. I takt med att både arbetsmarknaden och utbildningssektorn förändras kommer behovet av flexibla och proaktiva utbildningsinitiativ krävas för att möta framtidens föränderliga arbetsliv och de behov som uppstår i och med den snabba teknikutvecklingen.

Nackademins styrelse har rekryterat Astrid Westfeldt Corneman som ny VD för Nackademin. Astrid har lång erfarenhet från utbildningsbranschen genom bland annat VD-uppdrag för STF Ingenjörsutbildning och Mercuri International Sverige. Senast har Astrid arbetat som konsult inom digital transformation.

- Utbildningsbranschen genomgår en stor förändring där möjligheterna är många och vi på Nackademin har mycket vi vill göra under de kommande åren. Vi i styrelsen är därför väldigt glada över att Astrid, med sin långa och gedigna erfarenhet inom utbildningsbranschen, företagsledning och digitalisering, har tackat ja till VD-rollen på Nackademin, säger Vibeke Pålhaugen, styrelseordförande, Nackademin.

- Det känns mycket bra att bli en del av Nackademin och att tillsammans med samtliga medarbetare fortsätta utveckla verksamheten. Yrkeshögskolan är en av de bästa vägarna ut i arbetslivet och att få jobba med utbildningsformen är sann glädje. Jag gillar Nackademins vision ”dubbla samhällsnyttan” och är ivrig att få jobba vidare med att skapa innehåll och resultat utifrån den. Nackademin ska vara en kvalitetsstämpel för alla med en yrkeshögskoleexamen och det är min övertygelse att vi uppnår det genom en välmående organisation, säger Astrid Westfeldt Corneman.

Astrid Westfeldt Corneman tillträder sitt nya uppdrag på Nackademin den 3 september 2018.

För frågor, kontakta gärna styreleseordförande Vibeke Pålhaugen:

vibeke.palhaugen@chefshuset.se

Nackademin är ett utbildningsföretag som bedriver yrkeshögskole- och företagsutbildningar. Idag erbjuds 32 YH-utbildningar inom områden som design, kommunikation, hälsa, bygg och IT i nära samarbete med företag från branschen. 72 % av Nackademins studenter får jobb innan examen, och totalt 9 av 10 får jobb inom rätt yrke efter examen.