Veckans stjärnbarnvakt - Melodie från Kungsholmen

Denna vecka är Melodie från Kungsholmen veckans stjärna. Hon har arbetat hos Nannynu! sedan februari 2017. Idag jobbar Melodie åt en familj på Gärdet i Stockholm. "Hon är mycket behaglig och fin med barnen!", berättar familjen. Vi på Nannynu! tycker att Melodie gör ett superjobb med barnen och vill därför lyfta fram henne som veckans stjärnbarnvakt.

Melodie är 18 år och bor på Kungsholmen. Vid sidan av hennes barnvaktsjobb studerar hon andra året på Södra latin där hon läser samhälle. Läs intervjun med Melodie nedan.

Alltid när man passar barn händer det något roligt, de är glädjespridare och ger en nya perspektiv som man som vuxen aldrig skulle tänka på.

Nannynu! är ett fantastiskt företag som verkligen satsar på en grym arbetsplats för sina anställda utöver att de vill leverera bra barnvakter till barnfamiljer. Jag har alltid fått respons, hjälp och feedback av min kontaktperson som ofta hör av sig, det märks att hon bryr sig!

Vad tycker barnen du passar om att göra?

Barnen som jag passar tycker mycket om att dansa och sjunga båda två. Vi lyssnar ofta på musik där de är snabba på att sjunga med och röra på sig. Vi ritar och pusslar ofta också, det bara flödar kreativitet kring dem!

Det bästa tips jag har är att alltid gå in med öppet sinne när man vaktar barn. Man lär sig så otroligt mycket mer än man kan förvänta sig.

Nedan berättar veckans stjärnbarnvakt Melodie om hur en vanlig arbetsdag kan se ut:

Jag hämtar oftast barnen på förskolan på eftermiddagen. Då klär vi på oss ytterkläder och pratar om dagen. Sedan tar vi vagnen hem till dem, en trevlig promenad där vi också pratar mycket. När vi kommit hem brukar jag laga mat till oss, ibland hjälper barnen till så gott de kan, och ibland leker de med varandra under tiden. Efter att vi ätit hittar vi på olika aktiviteter. Ibland har vi bara lyssnat på musik och dansat runt, andra gånger ritar vi i målarböcker och pussel är också populärt. Strax innan föräldrarna kommer hem börjar vi varva ner inför läggdags, då får de kvällsmacka och tittar lite på deras favoritserie.