Fortsatt stor efterfrågan på barnpassning trots sänkt RUT-avdrag

Under hösten har framtiden, i och med halveringen av RUT-avdraget från 2016-01-01, känts osäker för oss på Nannynu!. En månad in på året kan vi dock mycket glädjande konstatera att efterfrågan på barnpassning fortfarande ökar stort, särskilt i Stockholm, Göteborg och Uppsala.
I januari har Nannynu! sett en ökning av nya kunder med 46% jämfört med samma period föregående år. Per Danckwardt, VD på Nannynu!, kommenterar ökningen:

Det känns förstås väldigt roligt att vi ser en fortsatt stor efterfrågan på våra tjänster trots halveringen av RUT. Nu måste vi bara hinna med att rekrytera och utbilda alla de duktiga barnvakter som behövs runt om i Sverige. Vi räknar med att under våren anställa över 400 personer för arbete som barnvakt, framför allt studerande!"

Vi har ett stort behov av nya barnvakts-kandidater och alla är välkomna att höra av sig, unga som gamla, killar och tjejer. Det gör oss mycket glada att kunna erbjuda arbete.