NÄRA fortsätter sin satsning på friskvård för människor med funktionsnedsättningar.

Fortsatt satsning på olika former av anpassade träningsformer med syfte att ge människor med funktionsnedsättningar valmöjlighet att delta i aktiviteter som kan ge en högre livskvalité

"För oss är valmöjlighet till delaktighet alltid det vi söker"

- Vi ser att det finns väldigt många i Sverige som på grund av sin funktionsnedsättning inte får möjligheten att delta i friskvårdsaktiviteter eftersom de inte har träningsformer som de kan att delta i. I vår vision talar vi om att bidra till att ge människor möjligheten att välja hur de vill leva sitt liv. I och med att vår satsning fortsätter så har vi tagit ytterligare ett steg mot att detta. De har möjlighet att delta men även möjligheten att inte göra så skrattar Roy Jeppsson, marknadschef på NÄRA och tar en tugga av sin muffins.

På NÄRA arbetar man med certifierade instruktörer som har bredd kunskap om yoga och pilates. Idag finns yogan endast i Vallentuna där NÄRA har sitt huvudkontor men pilatesen har tagit steget in i centrala Stockholm med 4 olika klasser per vecka.

Projektledare Karin Wallin med ansvar för utveckling av pilatesen kommenterar det så här;

-Jag brinner för att möta människor och min erfarenhet av att träna för att må bra men framför allt hålla mig hel gör mig än mer motiverad till att skapa dessa möjligheter till delaktighet i livet för alla. På sikt önskar jag såklart att vi kan utföra pilates eller yoga även på andra orter i Sverige. Jag finns däremot tillgänglig för prova-på-klasser och åker gärna från Stockholm för att visa hur ett pass kan se ut. Det känns som att jag har en plikt att ge fler chans till att förstå hur nyttigt pilates kan vara både för funkisar men även för andra som behöver se att verkligen alla kan delta om man bara ändrar förutsättningarna lite.

För mer info om NÄRAs pilates eller yoga så tag kontakt med Karin på: karin.wallin@nara.nu