Ingrid Wikström, grundare av NÄRA och Winning Hearts - porträtterad i Entreprenörsboken volym II

Pressmeddelande -

Ingrid Wikström brinner för att människor ska må bra, på olika plan. Sedan över 20 år tillbaka driver hon NÄRA som erbjuder personlig assistans till funktionsnedsatta. Det var efter sina egna erfarenheter av vården som hon såg möjligheter till förbättringar och startade företaget. Vi får följa med henne från startenn hemma i garaget, via med- och motgång till ett företag som idag har runt 400 anställda. Idag driver hon också ett träningsföretag med sin son och en mindre rawfood restaurang.

I bokens 38 porträtt berättar entreprenörer om sin brinnande passion för entreprenörskapet och vad det innebär av glädje och tillfredsställelse. De delar också med sig av tuffare tider när osäkerheten har smugit sig på, men visar att de trots allt aldrig har gett upp. Genom dessa berättelser får läsaren kunskap om entreprenörslivet och kan samtidigt ta del av erfarna entreprenörers råd för att lyckas med sitt företagsbyggande. På det sättet hjälper generation efter generation av entreprenörer varandra att snabbare nå lönsamhet i sina företag och undvika att göra om gamla misstag.

Entreprenörsboken volym II ges ut att Founders Alliance, ett entreprenörsnätverk som arbetar för att tillföra värde i form av kunskap, erfarenhet, kontakter och inspiration till sina medlemmar. Syftet med boken är att inspirera fler till att ta steget till att förverkliga sina drömmar och idéer, och att hitta glädjen i entreprenörskap. Tillsammans med volym I utgör den en unik samling av 76 entreprenörsporträtt.

Läs mer om Entreprenörsboken här!

NÄRA bedriver personlig assistans enligt LSS-reformens intentioner som främst är valfrihet, självbestämmande, delaktighet, integritet och kontinuitet. NÄRA är ett värdegrundsbaserat assistansbolag och arbetet med vårt systematiska kvalitetsarbete pågår dagligen.

Tillsammans med kunden vill vi utveckla ett långsiktigt och engagerat samarbete byggt på öppenhet, förtroende och insatser av rätt kvalitet. NÄRAs förhållningssätt symboliseras med en våg där det ska finnas en balans mellan olika behov. NÄRA finns i mitten för att skapa ett samförstånd mellan kunder och assistenter.

www.nara.nu

NÄRA på Twitter
NÄRA på facebook
NÄRA på Instagram