Ny Fjällräven butikk for friluftsfantaster entrer Bergen

Naturkompaniet åpner ny Fjällräven Brand Store i Bergen sentrum

Naturkompaniet åpner sin niende butikk i Norge på mindre enn 2 år. Det nyeste tilskuddet er en helt ny Fjällräven Brand Store som åpnet dørene den 14. september i Strandgaten 21, midt i Bergen sentrum. I høst- og vintersesongen 2023 utvider Naturkompaniet ytterligere med to nye butikker i Tromsø og Lillehammer, med et mål om å utfordre bransjen med produkter som er laget for å vare lenge, samt med dyp kunnskap om bærekraft og vedlikehold.

- Vi har stor tro på kombinasjonen av e-handel og fysisk butikk. Hos Naturkompaniet og Fjällräven Brand Store ser vi det personlige møtet som den beste måten å dele vår kunnskap og service med kundene våre. Med vår nye Fjällräven Brand Store i Bergen ønsker vi å oppmuntre enda flere til å ta fornuftige og bærekraftige valg når de handler, og velge produkter som varer lenge. Fjällräven har en sentral rolle i Naturkompaniets etablering i Norge og er en favoritt blant frilufts entusiaster, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

- Vi er veldig begeistret over å kunne presentere den helt nye Fjällräven Brand Store i hjertet av Bergen sentrum. Vår lidenskap for naturen er dypt forankret i både vår forretningsmodell og blant våre ansatte. Jeg er overbevist om at vår butikk vil passe perfekt inn i Bergen, og tilfredsstille et behov for tidløse kvalitetsprodukter ment for friluftsliv i Bergensområdet. Våre kunder kan forvente produkter som de vil ha glede av i mange år fremover. I den nyåpnede butikken i Bergen kan våre kunder også se frem til førsteklasses service fra vårt kunnskapsrike personale. Vi er utrolig stolte av denne nye butikken, og ser frem til flere spennende etableringer i nær fremtid, sier Simon Larsen, Head of Retail, Naturkompaniet Norge.

Vedlikehold og bærekraft i fokus

En av Naturkompaniet og Fjällrävens fremtredende målsetninger er å spre kunnskap om hvordan man best tar vare på det man kjøper, slik at produktene kan ha et langt og bærekraftig liv. De ønsker å fremme en holdning som går bort fra en kultur med kjøp og kast, og heller legge vekt på at produktene man investerer i skal kunne nytes i mange år. Som et ledd i dette tilbyr de også ekspertassistanse for riktig vedlikehold og reparasjon i sine butikker.

Den nyåpnede butikken i Bergen vil være et hjelpsomt ressurspunkt når det gjelder produktvedlikehold. For eksempel kan kunder levere inn Fjällrävens G-1000 produkter for voksing direkte i butikken, og de tilbyr også friluftsutstyr til utleie. Dette initiativet er en del av deres engasjement for å oppmuntre kundene til å ta vare på sine utendørsutstyr og redusere miljøpåvirkningen, samtidig som de får maksimal glede av produktene sine.