Det här är vår visselblåsartjänst

NBV har en visselblåsartjänst. Det är en säker kanal för dig om du behöver slå larm om avvikelser från våra policyer och riktlinjer.

Varför har NBV ett visselblåsarsystem?

NBV har ett visselblåsarsystem där medarbetare, samverkanspartner och allmänheten anonymt kan uppmärksamma organisationen på missförhållanden. Syftet är att vi ska kunna ta tag i problem i ett så tidigt skede som möjligt. Kanalen är tänkt som ett komplement om man som medarbetare inte känner sig trygg med att tala öppet med sin arbetsgivare, eller om man som utomstående inte känner sig trygg med att vända sig till sin ordinarie kontaktperson.

Visselblåsartjänsten kan användas när du misstänker felaktigheter så som:

• Ekonomiska oegentligheter och korruption
  • Felaktig användning av statsbidrag
  • Allvarliga trakasserier och diskriminering
  • Allvarlig felaktig hantering av personuppgifter
  • Säkerhetsrisker på arbetsplatsen

Du hittar vår visselblåsartjänst här: https://report.whistleb.com/nbv

Du når rapporteringskanalen från din dator, läsplatta och mobil. Vi rekommenderar medarbetare att nå rapporteringskanalen från en enhet som inte är ansluten till vårt intranät.

Mer information: https://www.nbv.se/visselblasare