Bianca Ingrosso och Nelly.com i stort samarbete för 2021

Efter förra årets succé – Nelly.com och Bianca Ingrosso i nytt samarbete för 2021

Efter förra årets succé då Nelly.com och Bianca Ingrosso bland annat lanserade en kollektion tillsammans är det nu klart att samarbetet fortsätter under hela 2021. Modedestinationen Nelly.com vässade under 2020 sin position för att bli Nordens ledande destination för unga kvinnor och som ett led i det startade modeaktören upp det största samarbetet någonsin tillsammans med influencern och entreprenören Bianca Ingrosso. Ett lyckat samarbete som nu förnyas och utvecklas i större skala.

- Vi är glada och stolta över att vi har signat ännu ett stort samarbete med Bianca. På Nelly.com vill vi inspirera vår kund att känna sig fab i alla tillfällen och efter förra årets framgångsrika samarbete har vi blivit överrösta med frågor från våra kunder om en uppföljningskollektion och att de vill se mer av Bianca i våra kanaler. Självklart har vi lyssnat på dem och fortsätter vårt samarbete med Bianca, Sveriges största influencer i vår målgrupp, säger Kristina Lukes, VD Nelly.com.

Historisk har Nelly.com och Bianca Ingrosso en lång relation och har periodvis jobbat tillsammans i flera år men det var först 2020 som parterna tog steget och officiellt blev partners. Förra årets samarbete innehöll förutom en klädkollekion även rådgivande delar där Ingrosso hade titeln Creative Advisor och frontade flertalet kampanjnedslag. Under 2021 tar Nelly.com och Bianca Ingrosso samarbetet ett steg längre med större kampanjnedslag och en ny limiterad kollektion. Till skillnad mot förra året kommer Nelly.coms kunder och Biancas följare i år att få följa med på resans gång.

- Efter höstens kollektionssuccé känns det ju bara som att vi måste göra en uppföljningskollektion så det blev en självklar del i det fortsatta samarbetet! Skillnaden den här gången är att vi börjar jobba med kollektionen officiellt tidigare och att mina följare och Nelly.coms kunder kommer att få lite sneak peeks. Förutom kollektionen kommer vi också att fortsätta utmana oss själva i kampanjerna, det kommer bli det största jag och Nelly.com gjort tillsammans, säger Bianca Ingrosso.

Samarbetet startade januari 2021 och under året kommer kampanjer och kollektion att lanseras.

- Vi har en rad spännande planer i pipen, men vi kommer inte att avslöja när de olika lanseringarna sker riktigt än. Om det är något vi tar med oss från förra året så är det att mina och Nellys följare älskar överraskningar. Så det kommer det att bli en del under året, avslutar Bianca Ingrosso.

Ansvarig för samarbetet:

Nina Ghazanfari, Influencer Marketing Manager, nina.ghazanfari@nelly.com