Grande Finale – the last collection

Bianca x Nelly.com presenterar Grande Finale – en sista exklusiv kollektion

Nelly avslöjar att det kommer en tredje kollektion av konceptet Bianca x Nelly.com. Det blir den sista kollektionen inom ett långt designsamarbete mellan Nelly och Bianca Ingrosso. Det är Biancas första vår- och sommarkollektion och med sina fyra kategorier, Everyday babe, Party mode, Beach vibes och Sassy details, har den något för alla sommarens tillfällen. Färgerna är lekfulla och går bland annat i rosa, grönt, blått, blommigt och krispigt vitt.

”Kollektionen ska ta dig till den härliga känslan av en perfekt sommardag som bara fortsätter in i en varm sommarnatt!”, säger Nina Ghazanfari, Influencer Marketing Manager på Nelly.

Kollektionerna från Bianca x Nelly.com följs upp med en sista exklusiv vår- och sommarkollektion
För alla Bianca- och Nellyfans finns det än större anledning än vanligt att lägga händerna på favoriter ur kollektionen, då det är det sista gemensamma projektet efter ett långt samarbete. Nelly och Bianca försäkrar att man inte har sparat på krutet, tvärtom är den sista gemensamma kollektionen som namnet antyder en ”Grande Finale”.

"Jag ÄLSKAR hur den här favoritkollektionen är både sweet, sassy & classy! Det är otroliga styles som får mig att känna mig glad, kvinnlig och spontan av att bära och plagg som jag kommer ha med mig länge i garderoben. Det är exakt det jag vill att alla som bär kollektionen ska känna! Att man blir glad av att bära dessa plagg.”, säger Bianca Ingrosso.

Biancas första vår- och sommarkollektion
Hösten 2020 släpptes den första kollektionen av Bianca x Nelly.com som fick ett överväldigande mottagande. Succén följdes upp med ännu en höstkollektion 2021. Nu får kunderna som har längtat och hoppats äntligen en vår- och sommarkollektion av Bianca.

”Det är en fantastiskt vår- och sommarkollektion vi nu släpper tillsammans, som verkligen har dig covered hela sommaren! Samarbetet med Bianca har under hela perioden varit väldigt roligt och uppskattat av vår målgrupp.”, säger Nina Ghazanfari, Influencer Marketing Manager på Nelly.

Den nya kollektionen består av 33 produkter och därmed dubbelt så många produkter som höstens Bianca x Nelly.com kollektion. Produkterna är uppdelade i fyra kategorier och erbjuder något för sommarens alla tillfällen. Everyday babe för långa, sköna sommardagar, Party mode med looks för allt från midsommar till varma nätter på stan, Beach vibes till pool- eller strandhänget och Sassy details med detaljerna som sätter helhetslooken. Säsongens färger är lekfulla och går bland annat i rosa, grönt, blått, blommigt och krispigt vitt.

Kollektionen släpps tisdag 19 april på www.Nelly.com. Redan nu går det att se kollektionen och signa upp för att få förtur och börja shoppa 8:30, 30 minuter innan produkterna släpps för alla klockan 09:00.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLYMAN. Nelly är en av de mest kända modedestinationerna på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är det egna varumärket som kompletteras med en välvald portfölj av externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom innovativ influencer-marknadsföring och digital försäljning. Nelly Group är noterat på Stockholmsbörsen.

Relaterat innehåll