Årets kollektion av Bianca x Nelly.com släpps den 20:e september kl 09:00.

Efter förra höstens succé släpps en ny exklusiv Bianca x Nelly.com kollektion

”Skapa dina egna regler, din egen vardag och boosta dig själv utan att försöka please:a andra, säger Bianca Ingrosso”

Förra året sålde kollektionen från Bianca Ingrossos samarbete med Nelly.com slut på 20 minuter, nu släpps höstens exklusiva kollektion.

Bianca Ingrosso har varit stilambassadör för Nelly.com sedan januari 2020 och när de tillsammans släppte Bianca x Nelly.com förra hösten kraschade sajten efter en minut. 20 minuter senare var kollektionen slutsåld. När nu AW21-kollektionen släpps kommer den i en större volym för att möta efterfrågan och Bianca Ingrosso har tagit klivet upp som huvuddesigner. Kollektionen handlar om att ge kraft åt femininitet och kvinnlighet i alla sammanhang och situationer.

– Som jag har längtat efter den här kollektionen, det är verkligen min drömkollektion, säger Bianca Ingrosso.

”JAG KAN GÅ VAR SOM HELST MED VEM SOM HELST OCH BARA VARA MITT BÄSTA JAG.”

- Kvinnlig styrka för mig är när man inte försöker please:a andra utan man försöker please:a sig själv. Och skapa sina egna regler, skapa sin egen vardag och boosta sig själv inifrån. Med den här kollektionen ska man känna: jag kan gå var som helst med vem som helst och bara vara mitt bästa jag, säger Bianca Ingrosso.

Kollektionen kretsar kring tre olika scenarios: Everyday love, Glam time och Cozy feels. Kollektionen rullas ut med en style guide där Bianca Ingrosso visar upp hur plaggen kan fungera tillsammans.

– Den här kollektionen står för allt det som vi på Nelly står för. Vi vill uppmana alla kvinnor att se livets alla möjligheter. Var precis den du vill utan att tveka, glam time kan vara en regnig tisdag, cozy feels är precis när du känner för det, säger Kristina Lukes, VD på Nelly.

Höstkollektionen Bianca x Nelly.com släpps måndagen den 20 september 09.00 på Nelly.com. Redan under helgen lanseras Biancas style guide i Nellys sociala kanaler.

Ansvarig för samarbetet: Nina Ghazanfari: nina.ghazanfari@nelly.com