Andreas Drougge tillträder idag som ny CTO på Nelly

Nelly rekryterar Andreas Drougge som ny CTO

E-handelsaktören Nelly som driver Nelly.com och NLYMAN.com stärker sin ledningsgrupp med Andreas Drougge som rekryterats som ny CTO. Andreas återvänder till bolaget efter nästan sex år hos e-handelsplattformen Jetshop. Drougge tillträder sin nya tjänst idag den 31 augusti.

- Jag är glad över att vi har rekryterat Andreas som ny CTO. Andreas långa relevanta erfarenhet från e-handelsbranschen och hans stora tekniska kompetens är precis det vi behöver för att ta Nelly framåt. Det känns också extra roligt att Andreas är ett bekant ansikte på Nelly, säger Kristina Lukes VD på Nelly.

Andreas Drougge har en lång och gedigen erfarenhet från bland annat Amazon, Lovefilm, Chiquelle och nu senast som CTO på Jetshop. Mellan november 2013 till mars 2015 var även Andreas anställd på Nelly.

- Jag ser verkligen fram emot att återvända till Nelly och vara med utveckla bolaget för att ta en ännu starkare position på marknaden. Vägen framåt är full av möjligheter för att leverera den bästa kundnyttan. Det ska bli spännande och kul att bidra med min kompetens och vara en del av Nellys framtida resa, säger Andreas Drougge, nytillträdd CTO på Nelly.

För pressfrågor, vänligen kontakta:

Linda Widengård, PR & Communication Manager, linda.widengard@nelly.com

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLY MAN. Nelly är ett av de mest kända modevarumärkena på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är de egna varumärkena som kompletteras med en välvald portfölj av cirka 200 externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom egna varumärken och digital marknadsföring. Nelly ägs av Qliro Group som är noterade på Stockholmsbörsen.