NLY MAN lanserar det egna varumärket Qué Sera Sera

NLY MAN lanserar egna varumärket QUÈ SERA SERA

NLY MAN lanserar det egna varumärket Qué Sera Sera med en kapselkollektion. Kapseln innehåller uppdaterade basplagg - hoodie, crewneck, half zip, t-shirt och sweatpants.

”Det är otroligt roligt att få presentera Qué Sera Sera för våra kunder. Vi har lagt mycket arbete och kärlek på att hitta rätt i passform och detaljer. Just nu är det softa färger som känns viktigast i modebilden och vi har därför valt att satsa på en uppdaterad och lättkombinerad basfärgskala i beige, grönt och grått, säger Matthias Noirblanc, inköpare på NLY MAN.

Ambition att utveckla varumärket tillsammans med kunderna
Namnet Qué Sera Sera kan översättas till ”det som sker, det sker” och valdes för sin passande betydelse.

”Det är så vi ser på varumärket, inriktningen är inte huggen i sten utan vi vill att den ska utvecklas i takt med att modet förändras och utefter vad våra kunder efterfrågar. Den första kollektionen är sweatshirtbaserad, men framåt kommer vi att addera fler varugrupper och material. Qué Sera Sera.", säger Marcus Wennergrund, Head of NLY MAN.

Qué Sera Sera refererar även till den kund NLY MAN haft i åtanke när de skapat kollektionen.

”NLY MAN-killen är modeintresserad, spontan och tar livet som det kommer, Qué Sera Sera. Ena stunden är han på en arbetsintervju, andra stunden är han i skolan och kanske avslutas dagen på en fotbollsmatch med polarna. Oavsett situation vill han se bra ut och ha en skön stil.”, säger Matthias Noirblanc, inköpare på NLY MAN.

Fokus på passform och kvalitet
Mycket kraft har lagts på passform och detaljer när NLY MAN tagit fram plaggen till kollektionen. Varumärket lanseras inom midprice-segmentet och erbjuder hög kvalitet för sitt prissegment. Det är matiga bomullskvaliteter och genomtänkta detaljer. Passformen är lätt oversized för att ge en avslappnad och stilsäker look.

Kollektionen finns på www.nlyman.com.

Herrsortiment har varit en del av Nellys erbjudande sedan 2008. Under 2014 bröts herravdelningen ut och den renodlade sajten NLY MAN lanserades, en modedestination för män online.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLYMAN. Nelly är en av de mest kända modedestinationerna på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är det egna varumärket som kompletteras med en välvald portfölj av externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom innovativ influencer-marknadsföring och digital försäljning. Nelly Group är noterat på Stockholmsbörsen.

Relaterat innehåll