Martin Richardsson, e-handelschef hos NetOnNet.

NetOnNet tar grand slam som Årets E-mästare

NetOnNet tar hem grand slam-titeln Årets E-mästare i konkurrens med övriga 19 kategorivinnare och utses dessutom till vinnare i kategorin Ljud & Bild när PriceRunner presenterar sitt årliga val av Årets e-handlare 2021. – Vi är väldigt stolta över både vår e-handel och att bli utsedda till Årets E-mästare, säger NetOnNets e-handelschef Martin Richardsson.

Utmärkelsen delas ut sedan 2006 och den baseras på konsumenternas omdömen om köp- och shoppingupplevelse hos butiken, samt butikernas arbete med miljötänk, leverans och kundbemötande.

PriceRunners motivering till utmärkelsen lyder: ”NetOnNet ska vara väldigt stolta över sin e-handel. Från första sökning till lagd order erbjuder de en välplanerad enkelhet i sin sökfunktion samt smidigt avslut med många betalnings- och leveransalternativ. De ska även ha en eloge för sitt miljötänk då varan levereras i en lagom stor låda och med en rimlig mängd emballage, samt att de har klimatkompenserade leveransalternativ. Vid eventuella frågor har de en välbemannad, vänlig och kompetent kundservice som kan nås över både telefon, chatt och mail. Detta gör att NetOnNet blir Årets e-handlare inom kategorin Ljud & Bild, men även att de tar hem det ärofyllda priset som Årets e-mästare 2021.”

NetOnNets e-handelschef Martin Richardsson gläds åt utmärkelsen, och hyllar samtidigt det lagarbete som ligger till grund:

- Vi är väldigt stolta över både vår e-handel och att bli utsedda till Årets e-mästare 2021. Och vi är minst lika stolta över det grymma teamwork inom NetOnNet som ligger bakom och som involverar alla delar inom företaget. Det här är en laginsats från början till slut som manifesterar vårt kärnvärde #tillsammans!

- Det är riktigt kul att vårt omnikoncept bevisar sig så starkt i den hårda konkurrensen. Arbetet med en e-handel innefattar hela kundresan: från det att kunden först börjar fundera på ett behov till att hen hittar rätt produkt, genomför sitt köp och får sin vara levererad. Vi är ödmjuka inför att vi måste ständigt bli bättre i alla steg, för att förtjäna våra kunder om och om igen, avslutar Martin Richardsson.

Om Årets E-handlare och Årets E-mästare
PriceRunner har delat ut utmärkelsen Årets e-handlare sedan 2006. Det är konsumenten som använder PriceRunner för att prisjämföra sina köp som bestämmer vem som vinner. I Årets e-handlare tävlar butikerna i 20 olika kategorier, och inom varje kategori utses tre finalister, som baseras på omdömen och röster från konsumenterna. Dessa utvärderas noga genom mystery shopping. Några av aspekterna som vägs in är pris, miljötänk i leveranser, leveranstid och hur enkelt det är att komma i kontakt med butiken. I slutändan utses också en vinnare totalt sett över alla kategorier – Årets E-mästare.

Sedan 1999 säljer NetOnNet  hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 30 Lagershoppar i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.